Tak często myślałeś, czy też myślałaś o założeniu własnej działalności gospodarczej. W tym czasie chodziło Ci po głowie setki pytań: Może sklep z odzieżą używaną? Może firma cateringowa? A może jednak zakład krawiecki? Wyszło jednak zupełnie inaczej, bo powstała Twoja firma budowlana.
Dlaczego akurat baseny?
Wiele osób zauważyło już, że nasz klimat uległ radykalnym zmianom. Kiedyś zima, była mroźna i śnieżny puch leżał od grudnia, aż do początku marca. Piękne lato przychodziło w czerwcu i w połowie września nadchodziła złota polska jesień. Teraz śnieg pada obficie, ale gości u nas na krótko, a lato jeśli jest upalne, to mamy temperatury jak w tropikach i możemy zauważyć, iż nawet w październiku słońce potrafi nieźle przygrzać. Co wtedy robią nasi krajanie? Otóż po skończonej pracy wylegują się na terenie swoich działek i ogrodów, udają się nad pobliskie jeziora, czy też korzystają z kurtyn wodnych, które pojawiają się na rynkach polskich miast. Jednakże wielu Polaków wybiera inne rozwiązanie, które pomimo tego, że nie jest tanie, ale za to wieloletnie. Polacy zaczęli budować baseny w swoich ogrodach. Mają na to wpływ zarówno pogoda, jak i też chęć podwyższenia stopy życiowej oraz marzenia, by dorównać standardowi życia na Zachodzie. Dlatego też Twoja firma uderzyła w ten oto rynek, a dokładnie segment rynku budowlanego.
Fanaberie Pani Jadzi
Target, czyli w żargonie ekonomistów oraz specjalistów do spraw marketingu to inaczej „grupa docelowa”. Rozpoczynając swoją działalność na tym dość niecodziennym rynku, musisz wiedzieć jaki target przyjmie Cię z otwartymi ramionami. Swoje pierwsze kroki z pewnością musisz skierować do osób, które mają dość pokaźne portfele, a przez to stać je na różnego rodzaju fanaberie. Dajmy tutaj przykład Pani Jadzi, która jest prezesem jednej z dużych korporacji. Z pewnego źródła dowiadujesz się, że Pani Jadzia buduje nowy dom. Oczywiście dom bardziej wszechstronny, pokazowy i luksusowy. Dlaczego więc w swoim ogrodzie, który imponuje równie jak przyszły dom wielkością nie miałaby mieć basenu? Pani Prezes lubi życie na pokaz, ma swoje różne fanaberie nie tylko modowe. Zatem udajesz się do niej z ofertą. Przypuszczam, że szybko „połknie haczyk”, jeśli umiesz sprzedać swój pomysł. Właśnie do takich ludzi musisz uderzać w pierwszej kolejności, bo Pani Jadzia ma przecież nie byle jakie koleżanki, które równie wiodą dostatnie życie i nie będą chciały być od niej gorsze. To Twoja następna klientela.
Na osiedlu domków jednorodzinnych
W Twoim mieście powstaje nowe osiedle domków jednorodzinnych, których z dnia na dzień przybywa. Zagospodarowanie całego terenu przewidziano na koniec przyszłego roku. Udaj się więc do ludzi, którzy rozpoczęli budowy. Wszystko musisz załatwiać na świeżo, dopóki ich ogrody przypominają na razie plac budowy. Nie muszą to być baseny na miarę wyżej wymienionej Pani Prezes. Przygotuj ofertę dla rodzin z dziećmi i ofertę dla ludzi mniej zamożnych. Na małych działkach wystarczą baseny o powierzchni nie przekraczającej 30 m2. Wówczas nie musisz się bawić w pozwolenia na budowę, projekty oraz cały stos innych papierów. To drugi target, gdzie musisz uderzyć. Pamiętaj o tym, że Pani Jadzia ze swoim zasobnym portfelem letnie wczasy spędza na Kanarach a ludzie, którzy najczęściej zaciągają kredyty na budowę domu, wyjadą najwyżej na tydzień nad polskie morze, a pozostałą część wakacji spędzą w ogrodzie przy basenie.
Nowoczesne blokowisko
Ostatnią grupą docelową, którą mogę polecić są mieszkańcy osiedla, gdzie deweloper buduje im bloki mieszkalne. Obecnie nowoczesne osiedla są strzeżone i zamykane dla osób postronnych. Niejednokrotnie ażeby uatrakcyjnić wygląd takiego osiedla deweloperzy stawiają place zabaw, budują fontanny i inne atrakcje. Dlaczego nie mogliby mieszkańcom zafundować basenu letniego? Każde takie osiedle posiada portiera, ekipę sprzątającą, dozorcę itd. Z pewnością miałby się kto zająć czyszczeniem basenu i wymianą wody. Nie musi to być basen głęboki, a nawet nie powinien ze względu na bezpieczeństwo dzieci, ale możesz zaproponować deweloperowi brodzik z ławeczkami, gdzie z pewnością w upalne dni nie zabraknie tam matek ze swoimi pociechami.
Pamiętaj, że tylko od bogatego wachlarza Twoich pomysłów zależy sukces Twojej firmy. Nie skupiaj się tylko na jednej grupie odbiorców, bo w końcu rynek się przesyci i nie będzie dla Ciebie zleceń. Lepiej jest uderzyć w kilka grup odbiorców, zrobić sobie dobrą reklamę i tym samym budować pozytywną markę, a sukces Twojej firmy będzie stuprocentowy.
Na stronie http://www.starpool-unipool.pl/budowa-basenu-ogrodowego/ możesz zobaczyć jak wygląda budowa przykładowego basenu ogrodowego.
Polecamy:
- Jak budować kulturę przywództwa w organizacji?