W poszukiwaniu idealnej lokalizacji na sklep dla koneserów płyt winylowych

Selling-Vinyl-Records

Zanim zaczniemy poszukiwania lokalizacji na sklep z płytami winylowymi należy odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie “Kim są nasi przyszli klienci, jakie wartości wyznają?”. Można pomyśleć, że to zupełnie nie powiązany temat – nic bardziej mylnego.

Prosta zasada

Zasada jest prosta, warto tam otworzyć sklep, gdzie nasi (w tym przypadku bardzo specyficzni, zdecydowanie nie masowi) klienci będą mieli okazję nas znaleźć. Musimy jednak wiedzieć kim oni są, czy studiują, czy pracują, jakiej są płci, jak poruszają się po mieście? Na szczęście są dostępne informacje odnośnie profilu typowego “winylomaniaka”. Według wyników na podstawie danych sprzedażowych z rynku winylowego typowy kolekcjoner płyt winylowych to osoba młoda, introwertyczna, najczęściej samotna. Pod względem wieku największy odsetek (26%) stanowi grupa 18-25 lat, zaraz za nią (25%) grupa 26-35 lat, niewiele mniej fanów płyt winylowych jest w grupie 13-17 lat.

Jakie informacje daje nam analiza pod względem wieku?

Należy zwrócić uwagę, że są to osoby młode. Jest wielce prawdopodobne, że nie posiadają jeszcze samochodu lub ze względu np. na pracę w centrum miasta poruszają się po nim za pośrednictwem komunikacji miejskiej. Potencjalna lokalizacja naszego sklepu zdecydowanie powinna znajdować się w części miasta do której jest dobry dojazd za pośrednictwem komunikacji publicznej. Czyli raczej w centralnej części miasta, aby dojazd był równie szybki z każdej jego części. Należy wziąć także pod uwagę osoby przyjezdne. Lokalizacja w niedalekiej odległości od stacji kolejowej, czy autobusowej, znacznie poszerzałaby liczbę potencjalnych klientów.

Przydatne mogą być także wnioski z analizy…

kondycji psychicznej winylomaniaków. Wspomniane wcześniej badania sugerują, że są to osoby samotne (chociaż może bardziej odpowiednie stwierdzenie, z racji na ich młody wiek, to single), introwertyczne, które po prostu lubią samotność. Może mieć to przełożenie może nie tyle na wybór lokalizacji, co wybór odpowiedniego lokalu. Zdecydowanie odradzam nowoczesne budownictwo, duże i wysokie pomieszczenia, które nie mają “duszy”, nie dają poczucia przytulności i bezpieczeństwa. Ciekawym (i pewnie niedrogim) rozwiązaniem mógłby być sklep usytuowany w niezbyt głębokiej suterenie, piwnicy starych kamienic, czy powierzchni poprzemysłowej zbudowanej z cegły (którą można także wyeksponować wewnątrz pomieszczenia). Idealne byłyby niezbyt duże, łączące się ze sobą pomieszczenia z wnękami, w których można przeglądać ofertę, czy przysiąść i przesłuchać płytę – zwłaszcza, że aż trzy czwarte koneserów płyt woli słuchać muzyki w samotności.

Niemalże 60% koneserów płyt winylowych to mężczyźni

To może mieć mniejszy wpływ przy wyborze lokalizacji, ale warto uwzględnić ich gust przy wyborze charakteru lokalu. To, co zdecydowanie łączy ich wszystkich, niezależnie od wieku i płci, to chęć “dotknięcia historii”, o czym wspomniano chociażby w tym artykule. Tak więc jak widać na podstawie analizy naszych potencjalnych klientów wyłania nam się obraz lokalu jakiego powinniśmy szukać. Dzięki temu łatwiej będzie analizować oferty.

Poradnik nadesłał portal http://www.kultwinyla.pl/ – dziękujemy

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *