5 sposobów na łatwe oszczędności w firmie

lamp-2663053_640

Każdy biznes, bez względu na branżę, wiąże się ze sporymi kosztami prowadzenia działalności. Niektóre z nich często są nadmierne lub nieprzemyślane, dlatego warto szukać oszczędności, dzięki którym więcej środków zostanie w kasie firmy. Proponujemy 5 ciekawych, przydatnych rozwiązań, dzięki którym Twój biznes będzie mógł nieco odetchnąć finansowo.

1. Korzystanie z zewnętrznych usług

Wiele firm zatrudnia na etacie specjalistów, którzy generują dodatkowe koszty, a jednocześnie nie są potrzebni przez cały czas. Dotyczy to chociażby specjalistów od księgowości, IT, prawników czy innego rodzaju doradców. W tej kwestii warto postawić na outsourcing usług, czyli zlecanie ich zewnętrznym firmom, zamiast tworzenie etatu dla fachowca. Zyski będą dosyć widoczne i długofalowe.

2. Obniżenie kosztów reprezentacyjnych

Koszty reprezentacji bywają w niektórych firmach naprawdę spore, co przekłada się często na słabszą kondycję finansową. Tymczasem nie wszystkie są potrzebne i nie przekładają się na poprawę wizerunku firmy czy lepsze efekty sprzedażowe. Jeśli wydatków na reprezentację jest sporo, warto uważnie je przeanalizować i część z nich po prostu obciąć. Da to firmie finansowy oddech, a uzyskane w ten sposób oszczędności można przeznaczyć na realny rozwój.

3. Oszczędności na energii elektrycznej

W tej kwestii wydatki w niektórych firmach bywają naprawdę spore. Dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw, które posiadają rozbudowane linie produkcyjne, ale również firm, które wykonują pracę biurową. Warto przyjrzeć się szczególnie wydatkom na oświetlenie – jest ono niezbędne dla pracowników, ale jednocześnie nie musi należeć do najdroższych opcji. Można bowiem wymienić tradycyjne żarówki na te wykonane w technologii LED. Pobierają one dużo mniej energii z sieci elektrycznej, a co za tym idzie, generują naprawdę spore oszczędności, które widać już w pierwszych rachunkach za prąd po wymianie żarówek. Taśmy LED, nowoczesne żarówki i oprawy to rozwiązanie, które łączy w sobie energooszczędność, dbanie o ekologię, a jednocześnie wyjątkową trwałość.

4. Ekonomiczne urządzenia biurowe

W firmach zajmujących się pracą biurową sporo wydatków związanych jest z zakupem oraz utrzymaniem sprawnych urządzeń biurowych. Okazuje się, że można na nich sporo zaoszczędzić, jeśli wymienimy stare urządzenia na nowe i energooszczędne, a także takie, które mogą się łączyć za pomocą wi-fi, a więc z jednego urządzenia może korzystać kilka czy kilkanaście osób. Dobrze jest również szukać tańszych zamienników tuszów i tonerów, co jest ważne w tych firmach, gdzie tego rodzaju akcesoriów zużywa się naprawdę sporo. Oszczędności można zrobić także na hurtowych zakupach, warto więc kupować od razu większą ilość biurowych akcesoriów, dzięki czemu można liczyć na spore rabaty czy ciekawe akcje promocyjne.

5. Oszczędności na telefonach i internecie

W tej kwestii również warto być na bieżąco, szczególnie że operatorzy sieci telefonicznych i internetowych stale mają nowe promocje dla klientów biznesowych. Jeśli firma od lat wierna jest jednemu dostawcy, a jednocześnie płaci spore rachunki za telefony i internet pracowników, warto spędzić nieco czasu na analizie nowych ofert, które pojawiają się na rynku. Czasem podpisanie nowej umowy może przynieść ogromne oszczędności, widoczne już w pierwszych rachunkach za telefon czy internet.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *