Własny e-sklep czy platforma zakupowa – co wybrać?

Obraz1_800x534

Handel w internecie kwitnie. Raport „E-commerce w Polsce 2022” wskazuje, że aż 77% internautów deklaruje kupowanie w sieci. Nic zatem dziwnego, że wielu przedsiębiorców chce skorzystać z ogromnych możliwości, jakie zapewnia handel online i decyduje się na założenie biznesu internetowego. Warto zatem wiedzieć, co jest lepszym rozwiązaniem: własny e-sklep czy platforma zakupowa.

Dlaczego warto wybrać e-sklep?

Zarówno e-sklep, jak i platforma zakupowa to rozwiązania zapewniające wiele korzyści. Prowadzenie sklepu online to pewność całkowitej niezależności oraz możliwość realizowania swej przedsiębiorczej wizji. Osoby decydujące się na to rozwiązanie nie są zależne od regulaminów i wymogów stawianych przez inne platformy. Mogą w pełni decydować o kierunku biznesowym swojego sklepu. Ponadto prowadzenie e-sklepu to praca tylko na własną firmę. Cała marża należy do właściciela sklepu, który nie musi jej uszczuplać o żadną prowizję od sprzedaży albo miesięczny abonament. Rzecz jasna opcja ta wiąże się z kosztami, jednakże to przedsiębiorca je kontroluje, a często ma też wpływ na ich wysokość. Może ponadto samodzielnie wybierać rozwiązania odpowiadające mu pod względem finansowym.

Własny e-sklep pozwala na budowanie marki przedsiębiorstwa. Rozwijając sklep internetowy, przedsiębiorca daje konsumentom szansę na poznanie i zapamiętanie firmy, co umożliwia tworzenie grona lojalnych i stałych klientów. To także możliwość korzystania z dowolnych kanałów promocji. Platformy zakupowe umożliwiają promowanie ofert, ale tylko w obrębie portalu. Dzięki własnemu sklepowi możliwe jest prowadzenie dowolnych działań marketingowych i reklamowych oraz korzystanie z dowolnych kanałów promocji, w zależności od posiadanego budżetu czy planu biznesowego.

Zalety platformy zakupowej

Sysytem Service Desk - kluczowy dla rozwoju biznesu, zapewnia szybką i wydajną dostawę wysokiej jakości usług klientomE-sklep ma wiele zalet, ale równie sporo korzyści zapewnia korzystanie z platformy zakupowej, najlepiej typu marketplace, takiej jak Allegro, Morele, eBay, Empik czy Facebook. Przede wszystkim sprzedawanie na platformie jest bardzo proste. Można je rozpocząć już w dniu rejestracji. Samo założenie konta jest darmowe. Portale umożliwiają – zazwyczaj płatne – promowanie oferty sprzedawcy. Wiele z platform oferuje też pomoc w prowadzeniu działań marketingowych, w tym np. przygotowaniu indywidualnej strategii marketingowej. Zapewniają też dostęp do wielu narzędzi ułatwiających sprzedaż oraz różnych systemów płatności. Warto też pamiętać, że oferty na platformach zakupowych osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Wszystkie te zalety sprawiają, że zarówno e-sklep, jak i sprzedaż na platformie handlowej mogą przynieść wiele korzyści firmie. Warto zatem przemyśleć swoje wymagania i możliwości w zakresie prowadzenia biznesu i wybrać odpowiednią opcję.

- Komu potrzebne są systemy call center i jak je wdrożyć?
- Czym się kierować przy wyborze agencji reklamowej?

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *