Systemy płatności w e-commerce – który wybrać?

anete-lusina-zwshjake_ii-unsplash_800x532

Współcześnie nie można prowadzić skutecznej sprzedaży w sieci bez nowoczesnego systemu płatności online. Na rynku działa wielu operatorów oferujących swoje rozwiązania. Na co zwrócić uwagę, wybierając spośród nich narzędzie do swojego e-commerce?

Ważne z punktu widzenia sprzedawcy

  • Integracja. Wybrane narzędzie musi być przede wszystkim kompatybilne z konkretną witryną e-commerce.
  • Wsparcie techniczne. Wszelkie awarie uniemożliwiające klientom sfinalizowanie zakupu to dla e-sklepu nie tylko straty finansowe, ale również wizerunkowe. Dlatego dobrze, abyś mógł zawsze liczyć na profesjonalną pomoc.
  • Funkcjonalny panel administracyjny. Powinien być łatwy w obsłudze oraz dawać możliwość automatyzacji części czynności. Istotne są również powiadomienia i przejrzyste informacje na temat np. statusu transakcji.
  • Tabela opłat i prowizji. W przypadku systemu płatności internetowych cena nie jest najważniejszym czynnikiem i niekoniecznie powinieneś decydować się na konkretne rozwiązanie tylko dlatego, że jest najtańsze. Przed dokonaniem wyboru zapoznaj się jednak dobrze z kosztami. Czy pobierana jest opłata aktywacyjna? Ile wynosi prowizja? A może system działa w modelu abonamentowym? Jeśli tak – co obejmuje opłata, a za co będziesz musiał zapłacić dodatkowo?

Ważne z punktu widzenia kupującego

Dla kupującego w sklepie internetowym istotne jest przede wszystkim to, czy będzie mógł dokonać płatności za pomocą preferowanej przez siebie metody. Dlatego powinieneś zdecydować się na system, który oferuje ich jak najwięcej. Obecnie klienci najchętniej wybierają m.in.:

  • Szybkie przelewy internetowe,
  • Płatność kartą,
  • Płatności mobilne BLIK.

Więcej informacji o nowoczesnych metodach płatności online znajdziesz pod adresem: https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online.

Bardzo ważne jest również to, aby cały proces płatności był prosty, a liczba wymaganych do wypełnienia pól ­– ograniczona do minimum. Pozwoli to zmniejszyć zjawisko porzucanych koszyków. Na wysokość konwersji pozytywnie wpływa ponadto wprowadzenie płatności w modelu White Label. Cała operacja odbywa się wtedy na stronie WWW sklepu, dzięki czemu jest jeszcze szybsza i łatwiejsza do sfinalizowania.

System płatności jest tym elementem, który może przesądzić o sukcesie lub porażce w e-commerce. Dlatego warto porównać różne dostępne opcje i wybrać tę, która będzie najlepiej odpowiadała indywidualnym potrzebom Twojego biznesu.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *