Supermarket online – co zrobić, by nadążał za trendami?

groceries-1343141_960_720Boom na zakupy spożywcze online jest od dawna. Chociaż w pozostałej części świata zakupy spożywcze przez Internet były już bardziej powszechne, w Polsce też odnotowano już rosnący trend, który stał się tylko wyraźniejszy. Zgodnie z prognozami – zakupy spożywcze online w sklepach takich jak Frisco, czy Auchan Direct mają rosnąć przy złożonej rocznej stopie wzrostu na wysokim poziomie, co jest znaczące w porównaniu z tym co było jeszcze do niedawna w trendach dla całkowitej sprzedaży artykułów spożywczych.

Supermarkety miały czas na przygotowanie się do przejścia na internet, ale nie wszystkie z nich nadążały za trendami. Kiedy z konieczności konsumenci na całym świecie zaczęli masowo robić zakupy w Internecie, niektóre supermarkety nagle wypadły z wyścigu. Dziś firmy, które nie wierzyły w omnichannel i nie inwestowały w ten kanał, stają w obliczu surowych konsekwencji swoich decyzji.

Zakupy poprzez supermarkety online szybko zyskują na popularności wśród wszystkich grup wiekowych i geograficznych – nie ma powodu, aby sądzić, że ta popularność będzie słabnąć w nadchodzących miesiącach. Oznacza to, że nie ma lepszego czasu niż dzisiaj, aby zainwestować w poprawę możliwości handlu elektronicznego.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.

Skoncentruj się na szybkości i łatwości użytkowania

Prostota i użyteczność platformy powinny być Twoimi najważniejszymi celami. Ułatw użytkownikom:

  • rejestrację,

  • znajdowanie potrzebnych produktów,

  • dodawanie produktów do koszyka,

  • przeglądanie i edytowanie zamówienia oraz płatności.

Włącz pod swój supermarket online filtrowanie według podgrup elementów, aby przyspieszyć wyszukiwanie. Twoi klienci woleliby nie przeglądać setki pozycji na liście „chleba i ciastek”, aby znaleźć rogaliki z morelami, których szukają.

Upewnij się, że zawarłeś wszystkie istotne informacje o produkcie. Przedstawiaj wysokiej jakości zdjęcia i wyraźnie oznaczaj nazwy marek, ceny, składniki z wartością odżywczą i alergenami oraz rozmiar opakowania. W miarę możliwości uwzględnij daty ważności. Jeśli kupujący wie, że grecki jogurt wystarcza na jeszcze trzy tygodnie, może kupić trzy opakowania zamiast jednego.

Wspieraj powracających kupujących. Daj klientom możliwość szybkiego odtworzenia poprzednich zamówień i aktywowania list zakupów, na których można dodawać zszywki i ulubione produkty rodziny. Pozwól zarejestrowanym klientom przeglądać historię zakupów i udostępniać koszyk innym członkom rodziny.

Upewnij się, że zapewnisz klientom szybki czas wczytywania się strony. Jeśli witryna ładuje się zbyt wolno, kupujący mogą porzucić koszyk bez finalizowania zakupu.

Podaj ważne informacje z góry

Pomyśl, jak zdenerwowany będzie Twój kupujący online, gdy dowie się, że jego kod pocztowy nie kwalifikuje się do dostawy, po spędzeniu pełnej godziny na dodawaniu produktów do koszyka? Dla sprzedawców detalicznych opłaca się być przejrzystym w każdym punkcie i podawać wszystkie potrzebne informacje od samego początku. Kupujący powinni być świadomi cen i czasów wysyłki, ograniczeń dostawy, obszarów geograficznych objętych usługą i specjalnych warunków, zanim dodadzą pojedynczy przedmiot do koszyka.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *