Reklama internetowa, to najszybciej rozwijająca się dziedzina z tej prostej przyczyny, iż to właśnie Internet rozwija się najszybciej. Wzrost nowoczesnej technologii i ogólnoświatowy dostęp do niej powoduje, że ludzie mogą mieć na bieżąco wgląd do swojej reklamy, jaką przedstawiliby w Internecie.
Poza tym koszty takiej reklamy są bardzo niewielkie w porównaniu z reklamą, która może być emitowana w telewizji, czy radiu. Jeszcze osiem lat temu reklama na polskim rynku w porównaniu z rynkiem amerykańskim, była w fazie olbrzymiego wzrostu. I nic w tym dziwnego, ponieważ rynek reklamowy w Polsce był niejako nowością, dlatego jego rozwój galopował z ogromnym tempie.
W momencie, kiedy rynek się nasycił, tempo zaczęło maleć, żeby w 2013 roku spaść o prawie pięć procent w porównaniu z dynamiką rynku amerykańskiego. Można uznać, iż rynek reklamowy w Polsce, w porównaniu z amerykańskim był mało stabilny. Słupki procentowe wyraźnie to pokazują. Jest tak z każdym nowym produktem, gdzie popyt jest ogromny, a podaż znikoma. Jeśli popyt i podaż się wyrównuje, wtedy i stabilizacja także. Zarówno Polacy, jak i Amerykanie różnią się diametralnie, w inwestowaniu w reklamę internetową. Największe branże, w które inwestuje się w reklamę internetową w obu krajach to: Motoryzacja, finanse, handel i media.
Reklama w Internecie.
Reklama internetowa to element e-biznesu o nowym rynku i kanałach dystrybucji, który uzupełnia tradycyjne przekazy reklamowe, jak radio, telewizja, czy prasa. Ceny reklam w Internecie zależą od dwóch ważnych pojęć: emisji, oraz przejścia. Emisja, to zwykłe wyświetlenie użytkownikowi reklamy, jakich wiele jest na popularnych stronach. Natomiast przejście wymaga od użytkownika kliknięcia w dany baner i przekierowania na stronę zawierającą reklamowane produkty, czy usługi. Reklama w Internecie posiada wiele zalet. M.in. niski koszt staje się atrakcyjnością takiej usługi. Poza tym globalny zasięg także jest niebagatelną sprawą. Reklama jest także interaktywna, umożliwiająca kontakt z potencjalnym klientem poprzez środki komunikacji, jak np. skrzynki e-mailowe, oraz profilowanie odbiorców, które są jednym z największych atutów Internetu.
Najlepsze branże do reklamowania, oraz ich udział na Polskim rynku
Motoryzacja
Procentowo w Polsce udział reklam Internetowych w branży motoryzacyjnej wynosi 16 %, natomiast w USA 12 %. Dlaczego tak się dzieje? Kryzys w USA wymusił na firmach motoryzacyjnych mniejsze inwestycję na reklamę, natomiast w Polsce nie ma takiego problemu.
Finanse i handel
Tutaj udział reklam w Internecie wynosi a Polsce 14%, a w USA 13%. Natomiast handel w Polsce to 10%, a w USA 21%. Ta olbrzymia różnica wyraźnie pokazuje, że w Polsce ta branża inwestuje w tradycyjną reklamę w radio, telewizji, czy prasie. W USA inwestuje się przede wszystkim w reklamę Internetową.
W Polsce inwestycje w reklamę Internetową w tej branży to 8%, w USA 5%. Internet od dawna utrzymuje najwyższą dynamikę wzrostu wydatków wśród mediów, ponieważ e-biznes jest najlepiej i najszybciej rozwijającą się gałęzią gospodarki na świecie. Kampanie promocyjne stają się podstawą do tego, aby jak najlepiej zaistnieć w sieci. Istnienie online to podstawa do tego, aby intensywniej rozwijać własną firmę, szybciej dotrzeć do potencjalnego klienta, oraz przedstawić siebie z jak najlepszej strony. Umożliwiają nam to różne serwisy społecznościowe. Najbardziej popularnym jest oczywiście Facebook. Wiele firm używa tego narzędzia do reklamowania się w Internecie. Zakładając konta firmowe, docierają do klientów poprzez serwis, w najbardziej spektakularny i trwały sposób. Także serwis społecznościowy Twitter kojarzy ze sobą klientów i potencjalnych producentów, oraz także pracodawców i potencjalnych pracowników.
Internet wciąż się rozwija, wciąż powstają nowe technologie, programy, serwisy. Daje to możliwość reklamy w miarę tanio i szybko. Można przeprowadzić kampanię reklamowe, jednak nie zawsze jest to potrzebne. Wykorzystanie internetu, jako reklamy dla firmy jest bardzo dobrym pomysłem.
Autor: Marek Szuprun specjalista działu pozycjonowanie i reklama internetowa w firmie: comweb.com.pl
Znajomy kupił kiedyś od pewnej firmy (chyba to była grupa inwestycyjna Safe House) kilka nieruchomości w centrum miasta. Domy nie nadawały się do mieszkania ale jako konstrukcja pod banner reklamowy jak najbardziej