Przepływ gotówki w firmie a tajniki prowadzenia rachunków

PrzechwytywanieNiezależnie od tego, czy prowadzisz przedsiębiorstwo średniej wielkości, czy duże przedsiębiorstwo z dedykowanym zespołem – tworzenie stałego strumienia „wolnych przepływów pieniężnych” jest zawsze wyzwaniem w przypadku płatności B2B. W rzeczywistości przeciętny biznes ma 24% swoich miesięcznych przychodów z tytułu należności. Dużą rolę w tym odgrywa również to, w jaki sposób biuro rachunkowe Katowice prowadzi księgowość.

Wpływ opóźnień w płatnościach i zaległych płatności na Twoją firmę

Problemy z przepływem środków pieniężnych mogą doprowadzić do upadku przedsiębiorstw, które w innym przypadku mogłyby być dochodowe zgodnie ze standardami rachunkowości. Możesz ponieść porażkę, jeśli nie ma wystarczającej ilości gotówki na opłacenie rachunków.

Słaba pozycja w zakresie przepływów pieniężnych może zagrozić zdolności Twojej firmy do terminowego płacenia dostawcom lub regulowania długów wynikających z gromadzenia rachunków – co prowadzi do dodatkowych opłat za opóźnienia w płatnościach. Może to zarówno obniżyć zdolność kredytową, jak i zaszkodzić relacjom z klientami, właścicielami, dostawcami mediów i innymi dostawcami.

Firma bez przepływu środków pieniężnych nie może kupować nowych aktywów kapitałowych, zatrudniać nowych pracowników ani korzystać z rabatów przy zakupie hurtowym, które często oferują dostawcy przy płatności z góry.

Może to pociągnąć firmę w dół na różne sposoby:

• szkodzić morale pracowników
• utrata potencjalnych lub obecnych inwestorów
• bycie w tyle za konkurentami

Strategia B2B umożliwiająca terminowe otrzymywanie płatności

Chociaż platformy i agencje internetowe mogą pomóc w poprawie możliwości terminowego otrzymywania płatności – ponieważ masz adwokata i narzędzia – nadal chcesz opracować własny niezależny proces otrzymywania płatności na czas. Każdy chce otrzymać zapłatę na czas, więc oto kilka wskazówek, jak przyspieszyć płatności i co zrobić, jeśli w ogóle nie otrzymasz zapłaty.

Napisz wszystko na piśmie. Pomaga to w sformalizowaniu relacji z klientami, jasnym sformułowaniu warunków płatności, w tym terminów płatności i opóźnionych opłat, a także ma podstawy, gdyby trzeba było dalej walczyć o płatność.

Uzyskaj depozyt z góry. Dzięki temu klient nie tylko wie, że płatność jest ważną częścią stosunku pracy, ale także zapewnia większy przepływ gotówki, który może pomóc w zarządzaniu własnymi wydatkami. Może to być również pomocne dla budżetu Twojego klienta i uwolnić środki, aby zapłacić Ci szybciej.

Depozyt jest traktowany jak kredyt, którego następnie używasz do zilustrowania klientowi tego, co osiągnąłeś w projekcie za pomocą tego depozytu, zanim otrzymasz kolejną płatność.

Określ kontakt z punktem dostępowym. Chociaż zazwyczaj wysyłasz faktury bezpośrednio do osoby, z którą pracujesz, dobrze jest poznać wszystkich pracowników księgowych, którzy mogą faktycznie przetwarzać Twoje faktury, jeśli wystąpią problemy związane z brakiem płatności.

Fakturuj niezwłocznie. Nie zostawiaj fakturowania na ostatnią chwilę. W rzeczywistości uczyń to priorytetem. Na przykład wyślij fakturę zaraz po zakończeniu projektu, nawet dołączając go do końcowej pracy.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *