Upominki dla klientów jako doskonałe narzędzie marketingowe

gadzety-dla-firm

Prowadząc własną firmę, warto jest zastosować kilka technik, które przyzwyczają naszych klientów do korzystania z naszych produktów bądź usług. Jedną z nich jest obdarowywanie naszych użytkowników różnego rodzaju upominkami firmowymi. Dzięki temu zbudujemy pozytywny wizerunek naszej firmy w ich oczach i będą chętniej do nas wracać. A na pewno chętniej będą korzystali z naszej firmy niż konkurencyjnej. Zastosowanie gadżetów firmowych w naszych kontaktach z klientem jest świetnym narzędziem marketingowym, które zdecydowanie bardzo dobrze posłuży do generowania większych zysków w naszej firmie. Po pierwsze, samo obdarowywanie upominkiem jest wyrazem wdzięczności i uznania dla naszego klienta, a po drugie, opiera się na psychologicznej zasadzie wzajemności – każda obdarowana osoba poczuwa się do tego, by uczynić coś w zamian. Tak więc wręczanie drobnych upominków staje się nie tylko okazją do budowania pozytywnych wrażeń i odczuć na temat naszej firmy, ale także inwestycją w relacje z klientami oraz świetnym sposobem na zapamiętanie naszej firmy w przyszłości.

Rodzaje upominków firmowych

Nawet największe sieci supermarketów obdarzają od czasu do czasu swoich klientów różnego rodzaju upominkami. Wystarczy wymienić sieci sklepów Tesco, Subway czy McDonald’s. Najczęściej są one ofiarowywane w postaci kuponów pieniężnych lub bonów towarowych, które klient może wykorzystać przy następnej okazji w dowolnym punkcie danej sieci. Takie działanie pozwala zdobyć zaufanie i lojalność klientów, którzy dużo chętniej wracają na zakupy, mając okazję do zaoszczędzenia środków uzyskanych w bonach. Poza tym sami klienci uważają, że obdarowywanie upominkami jest rewelacyjnym działaniem marketingowym. Według przeprowadzonych badań ankietowych wśród właścicieli firm zdecydowana większość ankietowanych osób zgodnie stwierdziła, że różnego rodzaju materiały promocyjne, a więc nie tylko bony towarowe i kupony, ale także przedmioty użytku codziennego, jak torebki, opakowania czy artykuły biurowe, są świetnym działaniem reklamowym, które pozwalają im przyciągać większą ilość klientów. Obdarowywanie klientów zwłaszcza praktycznymi upominkami buduje pozytywny wizerunek firmy i wpływa na kreowanie ich wyboru w przyszłości. Jednak same upominki to nie tylko przyciąganie klientów i działanie reklamowe, to także i być może przede wszystkim budowanie pozytywnych relacji, które niejednokrotnie zaowocują w przyszłości.

Najczęstsze materiały reklamowe

Do przedmiotów, którymi najczęściej są obdarowywani klienci, należą między innymi długopisy, smycze, zapalniczki, breloczki, pendrive, kubki, puzzle czy odzież firmowa. Nasi klienci z pewnością będą używali takich przedmiotów przez dłuższy czas, pisząc długopisem z logo naszej firmy, pijąc z kubka czy przemieszczając pliki między urządzeniami mobilnymi za pomocą pendrive firmy X. Aby takie działanie przyniosło pożądany efekt, każdy z tych przedmiotów powinien zawierać umieszczoną w dobrze widocznym miejscu nazwę firmy, najlepiej w postaci przed chwilą wspomnianego loga. Koszt zaopatrzenia się w drobne upominkowe przedmioty jest stosunkowo niewielki, a korzyści – ogromne. Obdarowując nimi naszych klientów budujemy wizerunek naszej firmy poprzez wywołanie pozytywnych uczuć u obdarowanej osoby. W tym działaniu jest pewna psychologia, ponieważ z pewnością każdy z nas lubi dostać coś za darmo – czyż nie jest to przyjemne uczucie? Dodatkowo nazwa firmy, umieszczona koniecznie w widocznym miejscu, za każdym razem, kiedy nasz klient będzie używał danej rzeczy, będzie spełniała swoją funkcję, przypominając mu o istnieniu firmy i umieszczając jej nazwę głęboko w jego pamięci.

Podsumowanie

Choć na pozór może wydawać się, że inwestowanie w drobne upominki firmowe to zbędny wydatek, w rzeczywistości, nawet kiedy gwarantujemy produkty i usługi najwyższej jakości, może okazać się doskonałą inwestycją, gwarantującą większe dochody i zyski z prowadzonej działalności w przyszłości. Inwestując stosunkowo niewielką kwotę w różnego rodzaju gadżety firmowe i obdarowując nimi naszych klientów nie tylko wyróżniamy się na rynku, ale także kreujemy pozytywny wizerunek naszej firmy i ciepłe odczucia wśród naszych użytkowników. Obecnie jest wiele firm oferujących hurtowo swoje usługi w dostarczaniu innym firmom odpowiednich materiałów zawierających logo i nazwę firmy, dzięki czemu nasi klienci zapamiętają nasze przedsiębiorstwo na długo.

Autorem poradnika jest pracownik firmy www.easyb2b.pl zajmującej się promocją firm po przez gadżety reklamowe.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *