Stali klienci. Jak ich pozyskać i dlaczego jest to ważne?

customer-service-1

Stali klienci mogą zadecydować o powodzeniu twojego biznesu internetowego, ponieważ „gwarantują” stały i w miarę przewidywalny dochód. A płynność finansowa jest jednym z kryteriów, które decydują o sukcesie przedsiębiorstwa. Jak zadbać o klientów by stali się oni powracającymi konsumentami i zamawiali tylko u Ciebie?

Klient jednorazowy a klient stały

Od razu trzeba to powiedzieć – są takie produkty czy usługi, które są jednorazowe i trudno jest przerodzić klienta zamawiającego budowę domu, w klienta stałego. Rzadko kiedy zdarza się tak, że jedna osoba buduje dwa lub więcej domów. Niemniej dla większości biznesów (a w szczególności internetowych), jest możliwość, że klienci będą do Ciebie wracać. Jeśli np. prowadzisz sklep internetowy z winami to istnieje bardzo duża szansa to, że nie jest to klient jednorazowy. Twoja w tym rola, by stał się klientem stałym.

A klient stały to klient, którego nie musisz pozyskiwać drugi raz. Przychodzi, wie czego się spodziewać, wybiera produkty, wkłada do koszyka, płaci. Nie szuka konkurencji, nie sprawdza innych ofert. Klient idealny. Ale jak to zrobić by stał się klientem regularnym, stałym?

Przyciągnij ceną

Jedną z potencjalnych szans na przyciągnięcie klientów, a następnie sprawienie by stali się stali czyli kupowali zawsze tylko u Ciebie jest oferowanie najniższy cen. Jeśli konsument wie, że Twoja oferta jest najtańsza to będzie Twoim stałym klientem. Musisz jednak wiedzieć, że doprowadzenie do takiej sytuacji powoduje dwa problemy:

  • Zmniejszenie się zysku jaki osiągasz na sprzedaży
  • Taki konsument nieustannie szuka tańszej konkurencji

Musisz sobie zatem zadać pytanie czy o takiego stałego klienta warto walczyć? Zyski się zmniejszą, wciąż musisz sprawdzać konkurencję i jej działania, a w dodatku istnieje niebezpieczeństwo, że w momencie chęci dokonania zakupu, klient i tak znajdzie promocję lub tańszą cenę gdzieś indziej.

Sprawna obsługa klienta, może go zachęcić do stałych zakupów

Dla wielu konsumentów liczyć się można sprawna obsługa, szczególnie jeśli mówimy o produktach czy usługach, co do których można mieć wątpliwości i pytania. Klient, który wie, że zawsze może liczyć na swoje sprzedawcę będzie gotowy zapłacić za produkt nieco więcej niż u konkurencji, która ma słabe opinie i nie pomaga swoim klientom.

Promocje i rabaty czyli coś co zawsze działa

Jeśli swoim dotychczasowym klientom będziesz serwować regularne i korzystne promocje, to na pewno masz szansę, że ponownie wrócą do twojego sklepu zrobić zakupy. Zadbaj o to by byli dobrze poinformowani o promocji, a sama promocja była dla nich atrakcyjna. Oddzielaj promocje dla nowych klientów od promocji dla dotychczasowych – ci, poczują się bardziej docenieni i chętniej skorzystają z przyznanego im profitu. Oto sposób jak przekształcić klientów jednorazowych w klientów stałych.

Przypominaj się na wszelkie sposoby

Nigdy nie zapominaj o tym, żeby się reklamować. Niech Twoi klienci pamiętają o ofercie. Możesz wyświetlać reklamy na Facebooku do osób, które Cię lubią, możesz zastosować remarketing w Google Adwords, wreszcie możesz wysyłać maile do tych osób, które robiły zakupy w twoim sklepie. Jeszcze skuteczniej będzie jeśli masz ich numer telefonu: sms każdy odczyta.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

2 komentarz do “Stali klienci. Jak ich pozyskać i dlaczego jest to ważne?

  1. Anka
    30 listopada 2017 at 12:03

    To prawda. Często strata każdego klienta może być uciążliwa. Szczególnie wtedy, gdy konkurencja depcze nam po piętach. Ja dla każdego poważnego klienta zawsze mam jakiś gadżet (pendrive, długopis, power bank) – ten ostatni dla poważnych klientów. Oczywiście, gadżety odpowiednio opisane danymi firmy :) Fajne gadżety printmar mogą podnieść prestiż firmy bo pokazują, że nam na kliencie naprawdę zależy.

  2. Małgorzata Kowalska
    6 grudnia 2017 at 11:26

    Pozyskiwanie nowych pracowników, zawsze wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jednak później taki pracownik się zazwyczaj zwraca. Jak nie ma na początek za co go doszkolić, warto skorzystać pożyczka przez internet przyjdzie czas, że pracownik się odwdzięczy w swojej pracy. Skoro firma mu pomogła, to i on pomoże firmie. Takie zwyczaje są wszędzie tam, gdzie pracownik jest doceniany. I koło się zamyka… :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *