Czy rejestracja w urzędzie pracy jako bezrobotny jest ważna? Sprawdzamy!

Czy rejestracja w urzędzie pracy jako bezrobotny jest ważna Sprawdzamy!

Co prawda stopa bezrobocia na terenie Polski spada, lecz nie brakuje w kraju osób, które nie mogą znaleźć dla siebie stabilnego zatrudnienia i liczyć przy tym na regularne wpływy pieniężne. W takiej sytuacji najlepszym pomysłem jest zarejestrowanie się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna. Niesie to za sobą bardzo dużo korzyści.

Rejestracja w urzędzie pracy jako bezrobotny – dlaczego warto to zrobić?

Rejestrując się w urzędzie pracy jako bezrobotny można otrzymać m.in. prawo do zasiłku dla bezrobotnych. Warunkiem koniecznym jest w tym przypadku to, aby taka osoba była zatrudniona przez co najmniej 365 dni w ciągu ostatnich 18 miesięcy (osiągając przy tym przynajmniej minimalne wynagrodzenie). Oczywiście zasiłek jest wypłacany jedynie wtedy, gdy dany urząd pracy nie może znaleźć bezrobotnemu jakiejś pracy.

Jeśli już to zostało wspomniane to trzeba mieć na uwadze fakt, iż rejestracja w urzędzie pracy może przynieść bezrobotnym zupełnie nowe możliwości zawodowe. Pracownicy urzędu co jakiś czas będą im przedstawiać nowe oferty pracy (w większości przypadków pokrywające się z ich dotychczasowym doświadczeniem zawodowym lub zainteresowaniami – można je przeglądać online).

Zdecydowanie najważniejszą zaletą rejestracji w urzędzie pracy jest jednak uzyskanie statusu osoby ubezpieczonej (w kontekście ubezpieczenia zdrowotnego). Dzięki temu nie trzeba się martwić ewentualnymi wizytami u lekarzy. Dodatkowo można liczyć na tzw. dodatek aktywizacyjny lub uzyskanie jednorazowych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Rejestracja w urzędzie pracy jako bezrobotny – jak to uczynić?

Godne podkreślenia jest to, że rejestracja w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna przebiega na bardzo prostej zasadzie i nie zajmuje zainteresowanym dużo czasu. Można to zrobić:

  • osobiście – udając się do siedziby wybranego urzędu pracy,
  • elektronicznie – przy pomocy profilu zaufanego lub bezpiecznego podpisu elektronicznego.

W każdym z omawianych wyżej przypadków trzeba będzie dostarczyć komplet niezbędnych dokumentów. Mowa m.in. o dowodzie osobistym, świadectwach pracy, świadectwach ukończenia szkoły oraz zaświadczeniach o ukończonych kursach i szkoleniach. W niektórych przypadkach potrzebne okażą się również inne dokumenty: orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub dokument potwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac.

Jak widać proces rejestracji jest banalnie prosty i po każdej utracie zatrudnienia warto udać się do urzędu pracy, a następnie zarejestrować się w nim jako osoba bezrobotna.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *