Jak pandemia wpłynęła na rynek pracy ecommerce?

PrzechwytywaniePrzyspieszenie działania handlu elektronicznego na całym świecie w 2020 roku było trudne do zignorowania, ponieważ konsumenci często robili zakupy w Internecie z konieczności, w wyniku czego marki były zmuszone do szybkiej zmiany strategii. Od zachowań konsumentów, przez prognozowanie popytu, po utrzymanie, wydarzenia ostatniego roku zmieniły lub przyspieszyły prawie każdy aspekt handlu detalicznego online.

Zebraliśmy wybrane statystyki, aby spróbować zilustrować, jak pandemia wpłynęła i nadal wpływa na branżę e-commerce, począwszy od kwietnia 2020 r. Trzeba jednak pamiętać, że świat zakupów online ewoluuje bezustannie i wszystko wskazuje na to, że tak będzie przez cały 2021 rok.

Ecommerce a pandemia – co mówią liczy?

Sprzedaż internetowa na całym świecie wzrosła o 74% rok do roku w styczniu 2021 r., Co jest największym tempem wzrostu od początku pierwszego lockdownu w marcu 2020?
Zazwyczaj sprzedaż internetowa w styczniu jest dość powściągliwa, ponieważ konsumenci wychodzą z szału zakupów przed Bożym Narodzeniem, który ma miejsce w listopadzie i grudniu. Jednak zapowiedź
lockdownu na nowy rok spowodowała rekordowy wzrost sprzedaży, osiągając również wyniki znacznie powyżej średniej.

Sprzedawcy omnichannel byli największymi zwycięzcami w styczniu, odnotowując 99,8% roczny wzrost sprzedaży w swoich kanałach online w porównaniu do ich odpowiedników działających tylko online, które odnotowały mniejszy (ale imponujący) wzrost o 31,2%. W międzyczasie sprzedaż mobilnego e-commerce wzrosła o 169,1%.

Dane pokazują, że wiele kategorii skorzystało na zwiększonych zakupach online w ciągu miesiąca, w tym zdrowie i uroda, w których sprzedaż wzrosła o 102% rok do roku oraz alkohole (o 105% rok do roku),. Sprzedaż urządzeń elektrycznych utrzymała się na bardzo wysokim poziomie – wzrost o 206% – a dla sprzedawców odzieży pojawiły się nawet obiecujące wiadomości, ponieważ sprzedaż odzieży wzrosła o 22%. Widać też zwiększone zainteresowanie ofertami takimi jak daje sklep z dekoracjami na Komunię, co wiąże się z nadzieją, iż w tym roku uroczystości te będą odbywać się względnie normalnie.

Przy niewielkich oznakach zniesienia ograniczeń lockdownu w najbliższych tygodniach 0 możliwe jest, że ten trend będzie się utrzymywał i być może osiągnie jeszcze wyższe rekordowe proporcje sprzedaży online. Od początku pandemii 46% polskich konsumentów kupiło przez Internet produkt – mowa o tych, którzy wcześniej kupowali tylko w sklepie stacjonarnym.

W związku z tym, że w ciągu ostatniego roku fala nowych konsumentów przystosowała się do zakupów online, w badaniu podjęto próbę określenia, w jakim stopniu zmiany te utrwalą się w kolejnym roku i później. Wielu ankietowanych konsumentów stwierdziło, że spodziewa się kontynuować swoje nowe nawyki związane z handlem elektronicznym w przyszłości – co jest kolejną pozytywną perspektywą dla ecommerce. Poza tym dane wskazują na pozytywną korelację między osobami, które uważają, że ich zachowania zakupowe w Internecie staną się trwałe, a kwotą pieniędzy, jaką są gotowi wydać na produkty.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *