Czy wiesz, że w biznesie e-commerce nie wystarczy jedynie zapakować swoje produkty i przesyłki w dotychczasowy sposób. Wszystko (dosłownie prawie wszystko) jest ze sobą powiązane i coraz więcej funkcji można wykorzystać do więcej niż jednego celu – lub przynajmniej przerobić na lepsze. Nieuwzględnienie tego oznacza, że nie wykorzystujesz w pełni swoich możliwości podczas pakowania dostaw.
Oto kilka praktyk, które możesz zacząć brać pod uwagę podczas pakowania:
-
Personalizacja
-
Łatwe i wygodne zwroty
-
Zrównoważone opakowanie
Personalizacja i dostosowywanie to trend w marketingu, ale co to oznacza? Cóż, prawdopodobnie już słyszałeś, widziałeś lub miałeś kontakt z jakąś formą spersonalizowanego materiału. Załóżmy na przykład, że przewijasz Instagram i natrafiasz na reklamę. Jest prawdopodobne, że sama reklama była skierowana do Ciebie i specjalnie spersonalizowana, aby uwzględnić to, co zdaniem marketerów będzie dla Ciebie atrakcyjne na podstawie Twojej aktywności związanej z wyszukiwaniem i kliknięciami w Internecie.
Na pewno nie dotyczy to tylko Instagrama. Spersonalizowane reklamy możesz zobaczyć na wszystkich platformach mediów społecznościowych. Ponadto biuletyny wysyłane na Twój adres e-mail zawierające Twoje imię i nazwisko? Tak, to także jedna z form personalizacji – a jest ich o wiele więcej.
Jeśli chodzi o produkt, możesz znaleźć różne produkty i usługi, które można spersonalizować według własnych upodobań. Nie podobają Ci się buty sportowe prezentowane w sklepie? Zrobić własne. Chcesz podarować kubek lub koszulę, ale kupienie takiego, który można znaleźć w sklepie, nie jest wystarczająco wyjątkowe? Zaprojektuj go tak, aby był wyjątkowy i Twój.
Nasuwa się pytanie – dlaczego dzieje się tak wiele w zakresie personalizacji i dostosowywania dla e-commerce?
Proste: lubimy posiadać to, co posiadamy. Możliwość personalizacji – lub posiadania czegoś spersonalizowanego dla nas – oznacza, że otrzymujemy coś, co nam odpowiada; nasze potrzeby, pragnienia, osobowość i charakter. W ten sposób tworzysz wyjątkowość i wyróżnienie swojej firmy i marki, co ma również znaczenie jeśli chodzi o pakowanie wysyłek e-commerce.
Przewiduje się, że to przejście od marketingu ogólnego do spersonalizowanego będzie miało również wpływ na opakowania dla przedsiębiorstw. W miarę jak dostawy stają się coraz bardziej powszechne i pojawia się coraz więcej firm i usług handlu elektronicznego, firmy będą musiały znaleźć nowe sposoby na wywarcie lepszego wrażenia na klientach. Marki i firmy, które mogą tworzyć własne, spersonalizowane i niepowtarzalne paczki, to te, które potrafią się wyróżnić i odnieść sukces w e-handlu.
Odpowiednio wykonane, spersonalizowane opakowanie umożliwi Ci promowanie Twojej marki w trakcie dostarczania zakupów.
Pomyśl o zaprojektowaniu i stworzeniu atrakcyjnych, atrakcyjnych opakowań jako o potencjalnym narzędziu marketingowym dla Twojej firmy.
Daj swoim klientom powód do ekscytacji i zadowolenia. Daj im powód, aby zrobili zdjęcie lub nagrali film przedstawiający Twoje opakowanie i udostępnili je na swoich platformach społecznościowych.
Istnieje o wiele więcej sposobów na przekształcenie opakowania w coś więcej niż tylko makulaturę i plastik. Musisz tylko znaleźć to, co będzie dla Ciebie odpowiednie.