Planujesz uruchomić działalność gospodarczą? Marzysz o stabilnym, a zarazem bardzo perspektywicznym biznesie? Chcesz, aby każdy kolejny dzień przynosił nowe wyzwania zawodowe? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na wszystkie pytania, najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie może okazać się wystartowanie z własnym biurem detektywistycznym. Pierwszym krokiem ku temu będzie napisanie odpowiedniego i przemyślanego biznes planu.
Co powinien zawierać dobry biznes plan?
Biznes plan to dokument, w którym dokładnie przedstawiamy strategię działania naszej firmy. Na jego podstawie dokonuje się oceny opłacalności i powodzenia całej inwestycji. Do sporządzenia projektu należy podejść w sposób profesjonalny, ponieważ ostatecznie zadecyduje on o ewentualnym przyznaniu dofinansowania na rozwój działalności.
Tworzenie każdego biznes planu zaczynamy od ogólnego opisu przedsięwzięcia, w którym wyszczególniamy dane firmy, jej podstawowe cele oraz zakres usług. Następnie przechodzimy do analizy rynku, wraz z uwzględnieniem obecnej konkurencji, grupy docelowej klientów oraz form promocji i reklamy. Kolejnym krokiem jest wskazanie wszelkich możliwości, zagrożeń, mocnych i słabych stron, biorąc pod uwagę nie tylko bieżącą sytuację rynkową, ale także inne czynniki, m.in. wysokość budżetu, lokalizację czy działania pozostałych graczy z naszej branży. Musimy więc dokładnie przyglądać się strategiom obranym przez rywalizujące z nami agencje detektywistyczne. W późniejszym etapie opisujemy strukturę organizacyjną, w której musimy wyróżnić skład personelu i jego wynagrodzenie brutto. Ostatnim elementem jest cały plan finansowy, nie tylko wydatki poniesione na pensje pracownicze, stałe koszty miesięczne, nakłady marketingowe, wyposażenie lokalu czy zakup specjalistycznego sprzętu, ale również planowane dochody oraz realne źródła, z jakich zamierzamy finansować tę inwestycję.
Jaki rodzaj usług detektywistycznych wybrać?
Przy okazji tematu biur i agencji detektywistycznych, warto wspomnieć o ogromnych możliwościach rozwoju tego typu usług. Niezmiennie panuje na nie spore zapotrzebowanie, zarówno ze strony firm, jak i osób prywatnych. Pomimo tego branża ta wciąż jest uznawana za niszową. Związanych jest z nią zaledwie około 1500 specjalistów posiadających licencję.
Przede wszystkim nie należy ograniczać się do prowadzenia jednego rodzaju spraw. Musimy otwierać się na różnorodnych klientów. Jedni zgłoszą się do nas z problemami majątkowymi, np. przy podziale spadku, a drudzy będą oczekiwać zbierania dowodów w razie podejrzeń o zdradę ukochanej osoby. Przedstawiciele firm nabierają zaufania do zawodu detektywa, dlatego coraz chętniej korzystają z ich pomocy, zwłaszcza jeśli chodzi o sprawdzenie nieuczciwych zagrań konferencji, wpływających na pogarszające się wyniki finansowe przedsiębiorstwa, lub zgromadzenie materiałów na temat partnera biznesowego, który chce rozpocząć z nami współpracę. Lepiej dmuchać na zimne i upewnić się, zanim będzie już na to za późno.
Aby jeszcze skuteczniej wstrzelić się w niszę, warto pomyśleć o założeniu biura detektywistycznego w wersji online. Pozwala to na dotarcie do znacznie szerszego grona klientów, nie tylko w obrębie naszego miasta i okolic. To również spora oszczędność finansowa, głównie ze względu na brak konieczności wynajmowania lokalu. Z kolei zainteresowani tego typu usługami zyskają na czasie, bez żadnych obaw o dojazd, czekanie w kolejce czy zbyt wolną obsługę. Wirtualne agencje detektywistyczne nie są jeszcze tak popularne, jak w większych krajach zagranicznych, dlatego na naszym rynku może być to przełomowa, bardzo opłacalna i szybko zwrotna inwestycja.
Artykuł przygotowano przy współudziale firmy detektywistycznej www.detektyw.com.pl