Nie trzeba mieć własnego bloga, ani strony internetowej, żeby zostać wydawcą sieci partnerskiej i zarabiać na afiliacji. Wystarczy mieć konto w portalu społecznościowym. Bardzo dobrze wiedzą o tym influencerzy, których grono rośnie dynamicznie, a którzy social media znają od podszewki. Do zwiększania dochodów dzięki tym kanałom wykorzystują właśnie afiliację.
To zdecydowanie najbardziej powszechne medium społecznościowe na świecie, zrzesza ponad miliard użytkowników z całego świata, co zapewnia nam szerokie grono odbiorców. W jaki sposób zachęcić do zakupów u wybranego reklamodawcy? Najpopularniejszą opcją są tu linki partnerskie. Można wstawić je do każdego posta. Oczywiście, warto dołączyć do tego zachęcającą grafikę – sam link raczej nie skusi nikogo do wizyty w reklamowanym sklepie internetowym. Dlatego też, częściej umieszcza się link partnerski w treści postu. Towarzyszyć powinna mu wtedy treść, która sprawi, że odbiorcy będą chcieli przejść na stronę reklamodawcy. Skuteczność takiej formy promocji polega na tym, że link partnerski stanowi tylko uzupełnienie treści posta, a nie jego cel. Warto pamiętać też o aplikacji Messenger, która umożliwia dotarcie z linkiem do indywidualnego odbiorcy.
To kolejny, niezwykle popularny portal społecznościowy. Korzysta z niego już ponad 700 milionów uczestników, z czego ponad 2.5 miliona w Polsce! Opłaca się więc promować programy partnerskie w tej aplikacji, choć trzeba to zrobić nieco inaczej, niż na Facebooku. Instagram umożliwia umieszczanie aktywnych linków tylko w opisie profilu, natomiast w postach już nie. Dlatego najlepiej jest informować w nowym poście o produkcie, odsyłając przy tym swoich obserwatorów do linku w BIO. Aktyny link w bio można dowolnie zmieniać. Dla użytkowników Instagrama z liczbą obserwatorów przekraczającą 10 000, aplikacja umożliwia dodatkowy sposób zamieszczania linków – poprzez InstaStories. Obserwatorzy mogą wtedy przejść do strony docelowej bezpośrednio z grafiki na InstaStory.
YOUTUBE
Platforma, która – podobnie jak Facebook – może pochwalić się liczbą ponad miliarda użytkowników, również jest doskonałym medium do działalności afiliacyjnej. Na YouTube linki partnerskie do omawianych produktów można wklejać w dowolnej ilości pod swoimi filmami, jak i w komentarzach. Pozwala to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a nie tylko swoich subskrybentów.
Medium branżowe, skupiające osoby szukające głównie inspiracji, pomysłów i gadżetów. Portal ten stanowi więc świetne medium do dzielenia się rekomendowanymi produktami! Użytkownicy tworzą tablice z wirtualnymi pinezkami, którymi „przypinają” znalezione przez siebie pomysły i produkty. Każdą taką pinezkę można opisać linkiem partnerskim, który przeniesie użytkownika bezpośrednio do strony docelowej. Linki można zamieszkać w dowolnych ilościach, z różnych programów partnerskich, gwarantując sobie tym samym dotarcie do większej ilości potencjalnych odbiorców.
Afiliacja w mediach społecznościowych jest niezwykle skuteczna, a przy tym łatwa – tak naprawdę, do efektywnej i przynoszącej zyski działalności, wystarczy tylko umiejętność korzystania z linków partnerskich i – oczywiście – współpraca ze skuteczną siecią afiliacyjną, na przykład prężnie rozwijającą się webePartners.