Zastanawiasz się czego można oczekiwać od zestawu do konwersji zwykłego roweru na rower ze wspomaganiem? Niewiele zestawów do konwersji e-rowerów jest wyposażonych w akumulator. A zanim zaczniesz na to narzekać, warto wspomnieć, że ta drobna niedogodność może być w rzeczywistości czymś dobrym.
Jeśli zatem chcesz wiedzieć jak zrobić rower elektryczny po pierwsze wejdź na, a po drugie sprawdź ten artykuł https://zibibike.pl/blog/jak-zrobic-rower-elektryczny-konwersja-roweru-klasycznego-na-elektryczny-n9 gdzie znajdziesz jeszcze więcej przydatnych informacji.
Ponieważ akumulator – silnik elektryczny do roweru jest jedną z najważniejszych części jeśli będziesz go w stanie wybrać samodzielnie, niezależnie od otrzymanego zestawu do konwersji e-rowerów, jest to zaletą. Masz większą kontrolę nad tym jaki będzie finalny efekt przeróbki.
Porozmawiajmy najpierw o ogólnych funkcjach, na które należy zwrócić uwagę.
Zestawy konwersji mają różne typy elementów, których należy mieć świadomość gdyż warunkują one to, jakie finalnie rowery ze wspomaganiem elektrycznym się otrzyma.
Zestawy do konwersji piasty przedniej
Są to najpopularniejsze i najtańsze opcje na świecie. Są bardzo łatwe w instalacji i nie wymagają prawie żadnych specjalnych narzędzi (jeśli już to zazwyczaj zestaw je zawiera j. Wszystko, co musisz zrobić, to wymienić przednie koło roweru na koło dostarczone z zestawem i poprowadzić przewód od koncentratora do kontrolera.
Zestawy do konwersji piasty tylnej
Taki zestaw jest umieszczony na tylnej oponie. Zestawy do konwersji piast tylnych są prawie takie same jak zestawy piast przednich. Są jednak lepsze, ponieważ odległość między piastą a tylnym bagażnikiem jest mniejsza. Oznacza to, że zużywasz mniej elementów, a ciężar umieszczony z tyłu roweru pomaga w utrzymaniu równowagi.
Alternatywne zestawy do konwersji napędu
Wszystko, co robią takie zestawy, to popychanie koła. Są bardzo łatwe w instalacji, ale nie przydadzą się na mokrej nawierzchni, ponieważ kiedy guma opony się zamoczy, staje się śliska i nie ma tarcia – więc jest to w jakiś sposób niepełna przeróbka roweru na elektryczny. Tak więc taki zestaw do konwersji prawie nie produkuje energii elektrycznej, która miałaby poruszać rowerem.
Który zestaw do konwersji jest najlepszy?
Cóż, to zależy od tego, jak chcesz korzystać z e-roweru, ale ogólnie rzecz biorąc, przedni jest zazwyczaj lepszy w odniesieniu do wszystkich rodzajów użytkowania. Jeśli chodzi o akumulator – to oczywiście im wyższe napięcie, tym większa moc i prędkość nowego e-roweru. Jeśli używasz roweru elektrycznego do pracy lub do krótkich przejażdżek po mieście naprawdę nie potrzebujesz czegoś wyższego niż 24V.
Ale jeśli lubisz prędkość lub jeździsz na długich dystansach czy też przemieszczasz się przez trudne tereny, przyda Ci się z całą pewnością coś pomiędzy 36V a 48V. Taka przeróbka roweru na elektryczny może być dla Ciebie naprawdę wielce satysfakcjonująca i warto skorzystać z jej potencjału.
[TB]