4 aspekty pracy – lektura dla każdego Menedżera hotelu

oto praca angab1Menedżerowie hoteli są odpowiedzialni za wiele praktycznych procesów biznesowych, dlatego muszą wiedzieć jak rozpoznać i wykorzystać swoje mocne strony. Wiele nauczyliśmy się w biznesie i psychologii od czasu powstania pierwszych hoteli z prawdziwych zdarzenia.

Efekt jest widoczny gołym okiem – nowe pokolenie menedżerów XXI wieku, nie prowadzą działalności na rynku globalnym w taki sam sposób, jak robili to nasi rodzice i dziadkowie, a Mazury hotel Pory Roku zaprasza w sposób dostosowany do wysokich wymagań współczesnych Klientów – gości.

W branży hotelarsko-turystycznej szczególnie dotyczy to ogromnej różnorodności osób, które są właścicielami hoteli, zarządzają nimi i zarządzają nimi na globalnym rynku.

Poniżej spróbujemy nieco bardziej omówić najważniejsze standardy i zasady dotyczące stylu zarządzania w biznesie tak wymagającym, jak ten osadzony w hotelarsko-turystycznej branży.

1. Uświadom sobie, że jako kierownik hotelu lub przełożony jesteś „częścią” swojej grupy.

hotel władysławowoNiezależnie od tego, czy jesteś zarządcą pralni z 15 współpracownikami, szefem kuchni z 40 osobami w zespole, kierownikiem biura obsługi klienta z 18 osobami lub kierownikiem mniejszego hotelu z zaledwie 6 pracownikami, ty i grupa jesteście ze sobą wyraźnie powiązani.

Wybrani menedżerowie wykonują pracę dobrze „przez innych”, co oznacza uznanie ich osobistego stylu zarządzania i podejścia. Istnieje kilka stylów zarządzania, w tym:

  • Zarządzanie dyrektywami, które wiąże się z całkowitą kontrolą nad każdym zadaniem i dniem.
  • Zarządzanie partycypacyjne to interaktywne podejście poprzez zaangażowanie innych członków grupy w proces podejmowania decyzji i zadania.
  • Zarządzanie permisywne – czyli niech pracownicy decydują, co, kiedy i jak.

Współczesny personel hotelarski jest znacznie bardziej wyrafinowany niż poprzednie generacje, częściowo ze względu na ich różnorodność, różnice w tle pokoleniowym i niesamowity wkład technologii. Zarządzanie dyrektywami może działać w przypadku zadań o bardzo niskich kwalifikacjach, a raczej budować niechęć, rzadko też tak naprawdę przyczynia się do wysokich obrotów.

W większości hoteli obecnie zarządzanie permisywne nie jest stosowane, ponieważ rynek może się dosłownie zmieniać z dnia na dzień. Spójrz na wysoce wyspecjalizowane taktyki zarządzania przychodami stosowane przez menedżerów front office i zdaj sobie sprawę z wpływu efektywnego prognozowania na całą rentowność hotelu. Istnieje kilka zespołów sprzedaży, które są pod wpływem samokontroli, ale muszą też skutecznie komunikować się z resztą personelu.

Dzisiejsi skuteczni menedżerowie hoteli nie rezygnują z kontroli i podejmują ostateczne decyzje, ale zachęcają i nalegają na wkład zespołu w te decyzje. Budowanie zespołu i zarządzanie przez cele są kluczem do zarządzania partycypacyjnego.

2. Rozważ i wykorzystaj projekty kierowane przez zespół

Nie każdy ma takie same umiejętności, zainteresowania lub zaangażowanie w każdy projekt. Tworzenie tymczasowych zespołów składających się z zaledwie dwóch lub trzech osób do pracy nad specjalnymi projektami ma ogromny potencjał i wartość. Po prawidłowym wybraniu ci ludzie mają możliwość zrobienia czegoś poza rutyną i mają szansę zabłysnąć.

Wybierz lidera zespołu, określ, dlaczego został wybrany, i dokładnie omów, jaki jest cel danego zadania. Na przykład, jeśli istnieje potrzeba ustanowienia nowego systemu konserwacji prewencyjnej dla całego hotelu, stwórz zespół różnych osób o specjalizacji w działach takich jak:

  • inżynieria
  • sprzątanie
  • front office
  • księgowość

Takie różnorodne podejście może przyczynić się do znalezienia najlepszego i najbardziej opłacalnego sposobu na ustalenie tego potrzebnego procesu. Upewnij się, że zespół ma czas na to, aby nad tym popracować i nie sprawiaj, by wyglądało to na „więcej” pracy – przynosi to efekt przeciwny do zamierzonego.

Ustal odpowiedzialność i podziel się swoim sukcesem z resztą personelu hotelu. To może stać się pozytywnie zaraźliwe i pomocne w budowaniu zespołu, gdy zostanie wykonane poprawnie.

oto praca angab23. Regularnie definiuj i komunikuj cele i oczekiwane wyniki wszystkim pracownikom

W ramach zarządzania partycypacyjnego istnieje potrzeba wyraźnego komunikowania się ze wszystkimi pracownikami w jakikolwiek sposób, który działa najlepiej dla Ciebie.

Wiele firm zarządzających i głównych marek organizuje comiesięczne lub dwutygodniowe krótkie spotkania w celu przeglądu długoterminowych projektów. Wiele firm i hoteli ma krótkie, 5-10 minutowe spotkania stand-up przed zmianą zmiany.

Na przykład ważne jest objaśnienie na całym spotkaniu pracowników nowego systemu konserwacji prewencyjnej i długoterminowej wartości dla gości i personelu. Może to być droga do uznania zespołu, który dopracował plan i wyjaśnić jego finansową stronę. Codzienne krótkie spotkania byłyby okazją do wyjaśnienia właściwemu działowi ich roli lub odpowiedzialności w tym dniu lub tygodniu oraz tego, jak to wszystko się ze sobą wiąże.

Ale – uważaj na to, z kogo składają się poszczególne zespoły i nie twórz zespołów na stałe. Niech zmienia się również kierownictwo tych projektów i włącz do pracy jak najwięcej osób przez cały rok, aby zachęcić do udziału jak największą część zespołu.

4. Nie bój się zmian

To nie tak, że mamy wybór. Zobacz, co wydarzyło się w ciągu ostatnich dziesięciu lat w systemach zarządzania nieruchomościami. Klienci mają dostęp do szybkiego dostępu do Internetu, nasze rezerwacje pochodzą z dowolnego miejsca na całym świecie w ciągu kilku sekund z niezliczonych źródeł, a dział telefoniczny nie generuje już przychodów ani zysków z odsprzedaży połączeń międzymiastowych.

Blogi i witryny turystyczne pomagają lub ograniczają naszą pozycję na rynku dzięki opublikowanym komentarzom i możemy tworzyć budżetowe dokumenty w ciągu kilku minut, w przeciwieństwie do tego, co wydawało się hot trendem w branży zaledwie 15 lat temu.

Zmiana jest faktem i należy ją przyjąć z zadowoleniem. Warto się w tym wszystkim wzorować na miejscach, które poradziły sobie z tymi zmianami doskonale, najlepiej bezpośrednio samemu udając się na menedżerskie wakacje na Mazurach hotel Pory Roku.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *