Zawody przyszłości – pozycjoner stron nowym specjalistą od marketingu

37450212 - business people on monitor report graph and seo on web

Marketing internetowy rozwija się w dynamicznym tempie. Obecnie, mamy w Polsce 25 milionów użytkowników Internetu, którzy są przede wszystkim konsumentami. Handel i promocja przenosi się do sieci, co powoduje rozwój nowych zawodów, w tym pozycjonera. Na czym polega i jak wygląda ta praca dowiemy się od specjalistów z agencji SEO.

W sieci

Internet stał się dostawcą produktów i usług na szeroką skalę. Internetowy handel detaliczny w ubiegłym roku sięgnął zysków wysokości 27 mld złotych.  47% Polaków, czyli prawie połowa robi zakupy przez Internet. Polska jest liderem w dziedzinie rozwoju branży e-commerce w Europie. Tak intensywnie rozwijający się segment rynku wykształcił silną potrzebę powstania nowych specjalistów; w taki sposób marketing internetowy stał się osobną branżą od tradycyjnie pojętej reklamy. Powstały nowe nowe zawody i nowi fachowcy – wyspecjalizowani w sieciowej promocji. Przykładami zawodów przyszłości są specjaliści od Content Marketingu, Buzz Marketingu, oraz pozycjonowania stron internetowych. Ci ostatni, zwani powszechnie pozycjonerami mają szczególnie ciekawą pracę. Przez intensywnie zmieniające się algorytmy wyszukiwarek, w tym czołowego koncernu – Google’a, specjaliści od pozycjonowania muszą intensywnie się szkolić w technicznych nowościach. Na początku istnienia branży, specjaliści od pozycjonowania zajmowali się głównie linkowaniem do wartościowych witryn.  Ponieważ roboty wyszukiwarek są coraz bardziej nastawione na treść i użyteczność dla czytelników, pozycjonerzy byli zmuszeni zdobyć umiejętności copywriterów, zapoznać się z content marketingiem i reklamą natywną.

Przeplatanki

Poszczególne elementy marketingu internetowego zaczęły się coraz mocniej przeplatać i tworzyć całość. Obecnie, Ciężko wyobrazić sobie rozdzielenie pozycjonowania stron internetowych od tworzenia wartościowych i użytecznych treści, co niegdyś należało tylko do content marketingu. Pozycjonerzy piszą, zatem ciekawe treści, tworzą infografiki zawierające często dane statystyczne i negocjują z blogerami. Żeby być dobrym w tej branży, nie starczy posiadać tylko wiedzy technicznej i zamykającej się w branży SEO. Pozycjoner musi zapoznać się ze specyfiką branży każdego klienta, a branże bywają bardzo różne – od najróżniejszych sklepów internetowych, przez usługi kamieniarskie, tapicerskie, gabinety psychologiczne lub gabinetu urody po agencje reklamowe i szkoły niepubliczne.

Zalety pracy pozycjonera:

  • interesująca i rozwojowa
  • mała powtarzalność w wykonywanych czynnościach
  • dobrze widziana jest ciekawość świata i kreatywność
  • kontakt z wieloma branżami i zawodami
  • łączy w sobie kilka marketingowych specjalizacji

Artykuł powstał dzięki współpracy z Agencji SEO/SEM http://www.high-interactivity.pl/

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *