Porady i wskazówki w rzucaniu palenia

smoking-3601594_640

Rzucanie palenia to bardzo trudny proces, który bardzo często nie kończy się powodzeniem. Związane jest to z bardzo silnym uzależnieniem jak i nieodpowiednim podejściem do tematu przez osoby palące. Bardzo często również nie jesteśmy w pełni przekonani do samego rzucenia jak i skuteczności rzucania. Jest to niewątpliwe aspekt przeszkadzający w skuteczności takich działań. Jeżeli chcesz raz na zawsze rozprawić się z tym jakże szkodliwym nałogiem – powinieneś zapoznać się z naszymi poradami i wskazówkami, które pomogą Ci podczas rzucania palenia. Zachęcamy Cię do przejścia do dalszej części tego artykułu!

Jakich korzyści zdrowotnych możemy się spodziewać po rzuceniu palenia?

Rzucenie palenia daje szerokie korzyści dla naszego zdrowia. Poza znacznym zmniejszeniem ryzyka pojawiania się śmiertelnych zmian chorobowych w naszym organizmie – możemy również odczuć zalety widoczne już po 20 minutach. W tym czasie puls i ciśnienie krwi w naszym organizmie wraca do normy. Poza tym, już po 24 godzinach od zgaszenia ostatniego papierosa nasze płuca zaczną się oczyszczać. Po zaledwie trzech dniach nikotyna zostanie praktycznie w całości usunięta z naszego organizmu, a my zaczniemy znacznie intensywniej odczuwać smaki i zapachy. Po 5 lat od rozpoczęcia abstynencji nikotynowej o połowę zmniejszy się ryzyko wystąpienia wszelkich zmian nowotworowych w naszym organizmie. Obniży się również ryzyko wystąpienia udary mózgu. Zerknij również na tabletki Nicorix.

Skuteczne porady i wskazówki

Jeżeli podjąłeś decyzję, że chcesz w końcu skutecznie rzucić palenie to odwołaj się do tych kilku prostych porad i wskazówek.

Przede wszystkim unikaj sytuacji, które kojarzą Ci się z paleniem. Przemebluj swoje mieszkanie, dzięki czemu aranżacja nie będzie przypominała Ci o sytuacjach, w których paliłeś papierosy. Jeżeli w pracy często palisz papierosy – weź urlop i zaplanuj swoje wakacje tak, aby były jak najbardziej aktywne, przyjemnie i nieprzypominające Ci o paleniu.

Zastanów się również co zamierzasz zrobić z wolnymi rękami. Dobrym pomysłem będzie składanie kostki rubika. Nie tylko skutecznie zajmie Ci to Twoje wolne ręce, ale również sprawi, że nie będziesz myślał i sięgnięciu po papierosa. Jak najbardziej może być to korzystne rozwiązanie dla Ciebie.

Rzucanie palenia w cale nie musi kojarzyć się z tyciem. Po powrocie zmysłu węchu i smaku z pewnością doskwierać będzie Ci chęć podjadania pomiędzy posiłkami. Zawczasu zaopatrz się w zdrowe przekąski, taki jak suszoną żurawinę, śliwki, pokrojoną marchewkę czy inne owoce. Dzięki temu unikniesz niezdrowych przekąsek i zbędnych kilogramów.

Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie psychiczne. Zastanów się, czy jesteś gotowy na te zmiany i czy na pewno tego chcesz. Jeżeli tak to zdecydowanie opracuj sobie plan, według którego będziesz działał – aby rzucanie papierosów tym razem było skuteczne.

Jeżeli ciągle męczysz się z nieskutecznymi próbami rzucenia palenia – możesz skorzystać z profesjonalnej pomocy. W tym celu możesz skorzystać z wizyty u lekarza rodzinnego lub w specjalistycznej poradni, która specjalizuje się w tego typu pomocy z nałogami. Możesz również tutaj zastosować tabletki farmakologiczne, które jak najbardziej mogą pomóc i są skuteczne w walce z papierosami. Pamiętaj – najważniejsza jest jednak Twoja motywacja i samozaparcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *