Systemy CRM – co zrobią a czego nie zrobią za Ciebie?

Business meeting

Dobry kontakt z klientem to podstawa działania każdej firmy. Istnieją pewne narzędzia, które skutecznie ułatwią nam ten proces, a dodatkowo zrobią to w większości za nas. Oczywiście muszą być one właściwie wdrożone i skonfigurowane. Użytkownicy usług z zakresu CRM potwierdzają ich liczne zalety.

Do czego przydają się systemy CRM?

Jest to szereg funkcji mających na celu zbudowanie długotrwałej relacji z klientem, która sprawi, że będzie on powracał do naszej firmy. Działania te muszą być w pełni dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorcy. Jest to możliwe dzięki oprogramowaniu CRM, które oferuje rozbudowaną bazę danych z informacjami na temat osób, z którymi przeprowadzaliśmy transakcje.

Systemy CRM są skierowane bardziej do obecnych klientów, zwłaszcza tych, którzy przynoszą nam największe zyski. Za pomocą dosłownie kilku kliknięć dowiemy się, które operacje okazały się najbardziej dochodowe dla przedsiębiorstwa. Niezwykle istotne jest to, aby odbiorca „przywiązał się” do usług naszej firmy, jednak musimy również patrzeć na kwestie finansowe prowadzonej przez nas działalności. Lepiej nastawić się na podtrzymywanie udanej współpracy, niż pozyskiwanie nowych klientów, które niesie ze sobą budowanie całej relacji od podstaw.

W czym systemy CRM mogą nas wyręczyć?

Niewątpliwą zaletą tego oprogramowania jest spora oszczędność czasu. W sposób automatyczny wykonuje on za nas wiele rozmaitych czynności.

W zakresie kontaktu z klientami, systemy CRM mogą być wykorzystywane np. w celu wysyłania maili firmowych do współpracujących z nami odbiorców, obsługi profili na portalach społecznościowych czy prowadzenia czatu z osobami, które mają do nas pytanie i oczekują szybkiej odpowiedzi. Poprzez wykorzystanie nowoczesnych form komunikacji, trafiają do naszych klientów.

Programy CRM zbierają i przechowują informacje na temat przeprowadzanych transakcji. Odtąd nie musimy tracić czasu na ręczne dokumentowanie zrealizowanych operacji. Oprogramowanie bardzo ułatwi nam to zadanie, a my nie będziemy musieli siedzieć przy biurku, zasypani stosem papierów. To samo tyczy się również sporządzania raportów czy wystawiania faktur.

Mogą być one również przeznaczone do ocenienia szans dokonania sprzedaży na podstawie wypełnionych przez nas danych, tj. przedmiot transakcji, jej wartość czy czas realizacji.

CRM - jak wpływa na relacje z klientami

Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na wykorzystanie systemu CRM ze względu na bieżące kontrolowanie działań konkurencji. Program zbiera informacje na temat dostawców oferujących usługi lub towary zbliżone do tych, które znajdują się w asortymencie naszej firmy. Pozwoli to na dostrzeżenie różnic i skupienie się na naszych słabszych stronach, które są z kolei mocnym punktem rywalizujących z nami przedsiębiorstw.

CRM bardzo pozytywnie wpływa na organizację pracy. Oprogramowanie zapisuje terminy ważnych spotkań czy informacje o nieodebranych połączeniach, po czym automatycznie przypomina nam o tym. Dzięki temu możemy rozstać się z kalendarzem.

Czego nie zrobi za nas oprogramowanie CRM?

Podstawowe zadanie, które leży po naszej stronie to obmyślenie całej strategii dotarcia do klientów. Żaden system nie wykona tej czynności w naszym imieniu, a jest ona kluczowa dla całego procesu komunikacji firmy.

W pewnych przypadkach CRM jest bardziej dodatkiem. Może wykonywać za nas pewne zadania, jak np. pełna analiza i ocena szans sprzedaży, lecz nie jest w stanie przeprowadzić za nas żadnej transakcji. W przeciwnym razie moglibyśmy czuć się zupełnie niepotrzebni w firmie.

Powszechnie wiadomo, że system CRM opiera się na jak najlepszej komunikacji z odbiorcami naszych usług. Może wyręczyć nas w przypadku wirtualnych kontaktów, lecz na całe szczęście zastępowanie pracowników robotami nie jest jeszcze powszechnym zjawiskiem, dlatego najważniejsze jest bezpośrednie nawiązanie relacji, twarzą w twarz. Tylko w ten sposób klient może zachować pełny obiektywizm w ocenie naszego przedsiębiorstwa i zdecydować, czy chce nawiązać współpracę.

Artykuł opracowała firma, która dostarczy do Twojej firmy system CRM oraz system ERP

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 komentarz do “Systemy CRM – co zrobią a czego nie zrobią za Ciebie?

  1. 2 lutego 2016 at 17:54

    W jaki sposób zbieracie informacje o potrzebach firmy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *