Oświetlenie w biurze powinno być perfekcyjne, aby sprostać restrykcyjnym normom prawnym (zasady BHP) oraz zapewnić optymalny komfort pracy dla wszystkich pracowników. Podstawę dobrze zaplanowanego systemu stanowią oczywiście odpowiednio dobrane lampy. O czym jeszcze nie można zapomnieć? Równie ważne jest wprowadzenie właściwych narzędzi do sterowania oświetleniem w każdym pomieszczeniu.
Oprócz standardowych rozwiązań obecnie wielu przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie zdalnych systemów do sterowania biurowymi lampami. Czy rzeczywiście taka opcja się sprawdza? O tym napiszemy poniżej.
Sterowanie zdalne oświetleniem – jak kontrolować biurowe lampy?
Przyzwyczailiśmy się do tego, że do sterowania oświetleniem w domu lub biurze wykorzystuje się zazwyczaj włączniki światła. Występują one w przeróżnych formach, o czym można znaleźć trochę informacji na stronie dommajster.pl.
Nie jest to jednak jedyna opcja, z której warto skorzystać. Postęp technologiczny sprawia, że na rynku pojawiło się sporo innych rozwiązań, z których chętnie korzystają osoby, pragnące podnieść komfort oświetleniowy we wnętrzach, a także obniżyć wysokość firmowych rachunków. Do tego może przydać się właśnie zdalne sterowanie oświetleniem w biurze.
Jak zdalnie sterować biurowymi lampami?
Do zdalnego sterowania używa się kilku typów urządzeń. Najbardziej podstawową opcją są piloty, pozwalające na włączanie / wyłączanie urządzeń, a także na regulację poszczególnych parametrów źródeł światła.
Znacznie praktyczniejsze są nowoczesne aplikacje mobilne, instalowane wprost na urządzeniach typu smartfon lub tablet. W takich programach można bez trudu kontrolować oświetlenie w czasie rzeczywistym przy pomocy raptem jednego kliknięcia. Oprócz tego ma się dostęp do danych na temat zużycia prądu, a także da się zapisywać preferowane ustawienia na przyszłość.
Oprócz urządzeń tego typu lampy w biurze mogą być sterowane również za pośrednictwem komend głosowych. Większość nowoczesnych modeli inteligentnych lamp, jak te, które pojawiają się na stronie Azzardo.com.pl, współpracują bowiem z popularnymi asystentami głosowymi. Oświetlenie może być zatem pod pełną kontrolą, bez konieczności odrywania się od rozmaitych zadań służbowych.
Do czego przydaje się zdalne sterowanie oświetleniem w biurze?
Zdalne sterowanie bywa niezmiernie przydatne w miejscu pracy. Dlaczego? Przede wszystkim tego typu nowoczesne rozwiązania sprawiają, że codzienne funkcjonowanie w przestrzeni biurowej staje się znacznie prostsze.
Można łatwo dopasować warunki do bieżących potrzeb, przygasić światła lub włączyć dodatkowe punkty świetlne, gdy jest to niezbędne do wygodnego wykonywania obowiązków. A to wszystko można zrobić bez konieczności wstawania od biurka lub przerywania prezentacji dla ważnego klienta.
Nowoczesne rozwiązania do sterowania lampami dodatkowo pomagają kontrolować pracę oświetlenia, a w wielu sytuacjach również obniżyć wysokość rachunków. W większości takie produkty współpracują bowiem z energooszczędnymi żarówkami LED, a perfekcyjne dopasowanie warunków, zmniejsza zużycie prądu.
Sterowanie zdalne – skuteczne oświetlenie do biura
Nowoczesne technologie odmieniają oblicze biznesu, również w kwestii efektywnego oświetlenia przestrzeni do pracy. Okazuje się bowiem, że zarządzanie lampami zwiększa komfort i efektywność pracy, a także wpływa korzystnie na optymalizację kosztów oświetlenia biura.