Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i wydają mniej pieniędzy na ich zatrudnienie, a pracownicy są bardziej produktywni i częściej stają się ambasadorami marki oraz pomagają promować organizację.
Budowanie brandu pracodawcy polega na budowaniu wizerunku organizacji w oczach pracowników i perspektywach zatrudnienia. Jest to postrzeganie oparte na założeniach, których pracownicy mogą oczekiwać od pracodawcy, a korzystny efekt ciężko osiągnąć bez PR.
Reputacja firmy i postrzeganie jej liderów może wpłynąć na zdolność marki do zdobycia i zatrzymania najlepszych talentów.
Ustanawianie pozytywnej i atrakcyjnej reputacji zaczyna się od wewnątrz gdzie, mamy większą kontrolę nad wynikiem, niż nam się wydaje. W erze mediów cyfrowych i sieci kluczowe jest, aby marki posiadały i sterowały swoją opinią publiczną. Internetowe serwisy i witryny z opiniami o pracy ułatwiają potencjalnym talentom obserwowanie informacji zwrotnych na temat kultury firmy, dumy pracowników, korzyści, a nawet aprobaty dyrektora generalnego, zanim rozważą ubieganie się o stanowisko. Jasny obraz organizacji pomoże tylko zachęcić najlepszych kandydatów do kontaktu.
Zarządzana przez Adama Białasa agencja Core PR, która, obsłużyła ponad 600 kampanii i specjalizuje się w sektorach: HR, finansowym, nieruchomości i gamingu. Nie tylko realizowała działania dla największych Spółek w obszarze wsparcia IPO, ale i wielu małych startupów. Prowadzi też działania integrujące środowiska branżowe, jak np. „miksery” dla top liderów branży, nowatorskie prezentacje projektów czy współpracuje z Amerykańska Izbą Handlową w ich programie wspierającym ekspansję na rynku USA – American Investor Desk.