Problem ze skrzynią biegów – wskaźniki i znaki ostrzegawcze

transmission-4161650_1280Koła zębate to charakterystycznie niezawodne mechanizmy. Niestety jednak, jak wszystkie mechaniczne rzeczy, skrzynie biegów Renault w końcu się zużywają i ostatecznie nie działają tak wydajnie, jak zostały zaprojektowane. Poniższe punkty to niektóre z najczęstszych wskaźników i znaków ostrzegawczych, że skrzynia biegów napotkała problemy lub grozi jej awaria.

Hałas jest pierwszym sygnałem ostrzegawczym problemu ze skrzynią biegów

Im szybciej problem zostanie wykryty i naprawiony, tym lepiej: mniej części zostanie dotkniętych, a wszelkie naprawy będą tańsze.

Najczęstszą przyczyną powstawania hałasu jest zużycie łożysk, przekładni i wału. W miarę zużywania się powierzchni zębów kół zębatych i bieżni łożysk powstają rowki i małe wgłębienia. Chociaż na początku są one tylko małe, stopniowo będą się powiększać, a w miarę wzrostu niedoskonałości te spowodują pojawienie się jeszcze większego hałasu.

Dopóki tego nie doświadczysz, trudno jest ocenić, ile hałasu może wytwarzać uszkodzone łożysko lub przekładnia. Sposób, w jaki jedna osoba słyszy dźwięk, bardzo różni się od sposobu, w jaki inna osoba słyszy ten sam dźwięk, i tak naprawdę nic nie zastąpi doświadczonego ucha.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości związane z hałasem, jaki generuje Twoja skrzynia, natychmiast skontaktuj się z jednym z ekspertów.

Skowyt i wycie

Wycie, które pojawia się stosunkowo nagle i staje się bardzo głośne w krótkim czasie, może wskazywać na uszkodzenie zębów przekładni lub łożysk piasty przekładni.

Najbardziej prawdopodobnym źródłem tego uszkodzenia jest brak smarowania. Jeśli warstwa olejowa na zębach koła zębatego stanie się zbyt cienka, zęby będą się o siebie ocierać, a następnie niszczą gładką powierzchnię na powierzchni każdego zęba i powodują szorstkie zazębienie. Nawet jeśli olej zostanie wymieniony lub uzupełniony, aby wspomóc smarowanie, uszkodzone przekładnie nigdy się nie zregenerują.

Inne powszechne źródła uszkodzeń zębów kół zębatych to korozja i zużycie. Woda w oleju przekładniowym może atakować stalową powierzchnię każdego koła zębatego, co ostatecznie może prowadzić do wżerów i nieprawidłowego zużycia.

Częsta wymiana oleju jest sprawdzoną metodą zapobiegania korozji. Zużycie zębów przekładni jest nieuniknione. Jednak zapewnienie przekładniom dużej ilości czystego i odpowiedniego oleju smarującego może znacznie zmniejszyć szybkość zużycia powierzchni.

Dudnienie i warczenie

Niskie warczenie lub dudnienie podczas pracy silnika jest zwykle oznaką wadliwego elementu tocznego (znanego również jako łożysko kulkowe lub wałeczkowe). Są niezwykle wrażliwe na małe kawałki metalu lub brudu w filmie smarującym między elementami łożyska i powodują ciągnięcie rolek po powierzchni bieżni. Im więcej ciał obcych w oleju, tym szybciej łożysko się zużyje.

Warczenie uszkodzonego łożyska przekładni, podobnie jak wycie niesprawnego biegu, będzie stawało się coraz bardziej głośne w miarę zużywania się, aż łożysko zakleszczy się lub rozpadnie, z katastrofalnymi skutkami.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *