Rozpoczęcie korzystania z mediów społecznościowych – to proste!

mobile-2563782_960_720Prawie trzy czwarte dorosłych Polaków korzysta z mediów społecznościowych, co czyni je kluczowym elementem każdej strategii biznesowej. Rzeczywiście, media społecznościowe to jeden z najlepszych sposobów łączenia się z ludźmi, którzy już kochają Twoją markę. Jest to również ważne, aby dotrzeć do tych, którzy jeszcze nie słyszeli o Twojej firmie.

Rozpoczęcie korzystania z mediów społecznościowych nie musi być przerażające ani drogie. Dzięki tym prostym wskazówkom marketingowym w mediach społecznościowych firmy dowolnej wielkości mogą:

  • dotrzeć na nowe rynki,
  • budować świadomość marki,
  • zwiększać sprzedaż.

Narzędzia społecznościowe są łatwe w użyciu i możesz bezpłatnie zacząć publikować bezpłatne posty – jednak każda dobra strategia biznesowa, korzystanie z mediów społecznościowych w celu osiągnięcia sukcesu w małej firmie musi rozpocząć się od dobrego planu.

Bez planu nie masz jasnego celu, który chcesz osiągnąć. Oznacza to, że nie ma sposobu na zmierzenie wyników. Poświęć trochę czasu, aby od razu stworzyć plan mediów społecznościowych. Gwarantuje to, że wszystkie Twoje wysiłki społeczne wspierają określone cele biznesowe.

Ustal cele i zadania w mediach społecznościowych.

Twórz cele zgodne ze schematem SMART. Powinny być konkretne, wymierne, osiągalne, odpowiednie i aktualne. Oprzyj swoje cele na wskaźnikach, które będą miały realny wpływ na Twój biznes. Na przykład staraj się pozyskiwać klientów lub podnosić współczynnik konwersji, zamiast po prostu gromadzić polubienia – w czym mogą Ci pomóc specjaliści z https://fejmowo.pl/ .

Zbadaj konkurencję. W jaki sposób Twoi konkurenci korzystają z mediów społecznościowych?

Chociaż nie chcesz ich kopiować, uczenie się na podstawie tego, co zrobili inni, jest świetnym sposobem na skrócenie krzywej uczenia się. Analiza konkurencji może pomóc Ci dowiedzieć się, co się sprawdza, a co nie w innych firmach, takich jak Twoja.

Przeprowadź audyt mediów społecznościowych.

Jeśli już korzystasz z mediów społecznościowych, nadszedł czas, aby cofnąć się o krok i ocenić swoje dotychczasowe wysiłki. Znajdź inspirację. Sprawdziłeś, co robią Twoi konkurenci w internecie, ale co z innymi firmami? Czerp inspirację z sukcesu firm ze wszystkich branż. Gdzie można znaleźć te historie sukcesu? Przejdź do sekcji biznesowej większości sieci społecznościowych, gdzie znajdziesz przydatne studia przypadków. Warto też zapytać obecnych obserwujących, czego chcą więcej widzieć, a następnie dać im dokładnie to, o co proszą.

Utwórz kalendarz mediów społecznościowych.

Kalendarz mediów społecznościowych pomaga publikować odpowiednie treści we właściwych kanałach społecznościowych we właściwym czasie. Powinien zawierać plan dotyczący mieszanki treści. Spróbuj zacząć od reguły 80-20. Wykorzystaj 80% swoich treści, aby informować, edukować lub bawić odbiorców. Pozostałe 20% wykorzystaj na promocję swojej marki lub sprzedaż produktów.

Nie zakładaj, gdzie Twoi odbiorcy spędzają czas w internecie. Twój instynkt podpowiada Ci, że jeśli kierujesz swoją ofertę do millenialsów, powinieneś pominąć Facebooka i skupić się na Instagramie i Snapchacie. Ale dane pokazują, że 84% millenialsów nadal korzysta z Facebooka.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *