Każda firma zastanawia się, jak zwiększyć swoje dochody. Oczywiście można zrobić to wprowadzając nowocześniejsze rozwiązania, większą wydajność, zwiększając marżę, lub też ograniczając koszty. Wszystko to jednak nie daje tak dobrych rezultatów, jak zwiększenie sprzedaży. Oczywiście mówiąc o sprzedaży, mamy na myśli całokształt, to znaczy końcowego nabywcę dobra- czyli niekoniecznie nabywcę dobra materialnego, ale także na przykład jakiejś usługi itp. A aby zwiększyć wspomnianą sprzedaż, należy zastanowić się, jak to zrobić.
Opakowania firmowe jako skuteczna forma marketingu
Naturalne jest, że najprostszym sposobem jest dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani nabyciem konkretnej usługi, dobra. A aby to zrobić, należy zastanowić się nad odpowiednim marketingiem, reklamą, promocją. Jest to kluczowa sprawa, gdyż z zależności od wielu czynników można wybrać różnorodne formy reklamy. Jasnym jest, iż warzywniak osiedlowy nie wykupi reklamy w ogólnopolskiej TV, gdyż po pierwsze będzie to ekonomicznie nieuzasadnione (i mało realne finansowo), a po drugie grupa odbiorców docelowych i tak nie będzie zainteresowana, gdyż nie będzie mogła skorzystać z danej oferty.
Opakowanie trwałym nośnikiem reklamy
Tak więc należy zastanowić się, jakie formy reklamy i promocji będą odpowiednie dla danej firmy. Jedną z bardziej uniwersalnych form, jest reklama bezpośrednia, na różnego rodzaju nośnikach- czyli ulotki, plakaty, reklamy tablicowe itp. Mają jednak one jedną wadę – szybko zostają wyrzucone do kosza (dwie pierwsze) lub też są tak częste, że nie są zauważane (bilboardy itp.). Zdecydowanie lepszym pomysłem jest umieszczanie reklam na bardziej trwałych nośnikach- a jeśli w dodatku będzie to nośnik, który często będzie używany i będzie rzucał się w oczy- tym lepiej. Z tego też powodu już od dawna używa się różnego rodzaju reklam na opakowaniach firmowych- torbach (stąd zresztą się wzięła tak popularna nazwa „reklamówka”), papierze (chociażby do zawijania wędlin, serów itd.) i innych podobnych „narzędziach reklamy”. O ile można pominąć reklamę na papierze jako mało trwałą, warto zastanowić się nad tym, jaki będzie efekt umieszczenia reklamy własnej firmy na nośnikach tak zwanych foliowych. Warto sobie uzmysłowić, iż tak naprawdę, nawet podświadomie każdy odbiera wszystko to, co widzi. Dlatego też nawet nie zdając sobie z tego sprawy, „rejestrujemy” wszystko to, co widzimy. A później zostaje to wykorzystane, często także podświadomie, przez mózg. Stąd bardzo łatwo już domyślić się, skąd biorą się często podejmowane decyzje zakupowe- nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jeśli więc mózg zarejestruje na przykład nazwę naszej firmy na jakimś opakowaniu- na efekty nie będzie trzeba długo czekać. Oczywiście, jeśli nadruk- reklama jest wyjątkowa i rzuca się w jakiś sposób w oczy- tym lepiej- wtedy zapamiętywana jest na dłużej i w sposób świadomy. A to już przekłada się na liczbę potencjalnych odbiorców. I to tak naprawdę zupełnie niewielkim kosztem.
Rodzaje opakowań
Najczęściej używanymi materiałami do produkcji opakowań trwałych są przede wszystkim – polichlorek winylu czyli powszechnie znane PCV (PVC), polietylen (PE) oraz polipropylen (PP). W zależności od zastosowania są one różnej trwałości, mogą mieć różną grubość i wytrzymałość, oraz kolor. I tylko od pomysłowości firmy zależy, jak to wykorzysta do promocji swojej firmy. Mogą to być opakowania, które będą służyły tylko do przeniesienia małych ilości przez krótki okres czasu, a mogą być też na przykład torby, które mogą służyć latami, gdyż będą o odpowiedniej trwałości. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, na czym nam bardziej zależy – cenie, wyglądzie, trwałości, czy jeszcze czymś innym. Zastosowanie odpowiednich materiałów do nadruku na torbie, pozwoli na utrzymanie się reklamy na nośniku przez bardzo długi czas- niezależnie od warunków atmosferycznych (słońce, woda), a także w znacznym stopniu będącymi w stanie przetrwać uszkodzenia mechaniczne (otarcia i tak dalej).
Warto wykorzystać tę formę reklamy
Reasumując- warto rozważyć umieszczenie reklamy firmy na opakowaniach trwałych (torby foliowe itp.), gdyż pozwoli to niewielkim kosztem zwiększyć rozpoznawalność marki i dotrzeć do wielu potencjalnych klientów- i to stosunkowo niewielkim kosztem…
Artykuł przygotowali eksperci z portalu www.europak.pl