Jak przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową na YouTube?

christian-wiediger-nmgzvg5wsg8-unsplash

W promowaniu usług i produktów można wykorzystywać różnorodne media i kanały. Jednym z nich jest YouTube. Warto wiedzieć, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy opracowywaniu kampanii.

Podstawowe informacje

Reklamy z wykorzystaniem YT wymagają stworzenia strategii wideo. W zależności od określonego celu dostępne są różne formaty i rodzaje filmów promocyjnych. Warunkiem koniecznym do udostępniania reklam jest posiadanie innych treści na kanale. W raportach, dotyczących kampanii tworzonych przez dom mediowy Fabryka Marketingu, uwzględniane są dane charakterystyczne dla promocji z wykorzystaniem form wideo – m.in. współczynnik obejrzeń, wypracowana aktywność itp. Wskaźniki te nie są widoczne we wszystkich narzędziach Google Ads. Wykorzystując formaty In-Stream i wideo Discovery, należy stworzyć kilka grup reklamowych. Warto pamiętać, iż YouTube może naliczać różnorodne koszty za kampanie oraz że są one uniezależnione od portfolio i własnych stawek klienta.

Rodzaje kampanii

onestream_800x600Opracowując strategie marketingową, warto ustalić cel prowadzonych działań. Opcja „zachęcenie do konwersji” umożliwia efektywne zwiększenie liczby kliknięć. Reklama na YouTube pozwala znacznie poszerzyć zasięg marki. Do wyboru są materiały natywne oraz płatne. Pierwsze z nich opierają się na współpracy z osobami, umieszczającymi swoje filmy na kanale. W drugim przypadku materiały pojawiają się przed lub w trakcie wyświetlanego przez użytkownika materiału. Reklamy płatne mogą mieć różnorodne formaty. Dostępne są one w wynikach wyszukiwania lub konkretnym filmie. Ich ukierunkowanie oceniane jest na podstawie cech charakterystycznych dla danego użytkownika. Reklama natywna stanowi bardziej atrakcyjny materiał. Jest ona jednak trudniejsza do skonstruowania. W tym przypadku kampania na YouTubie polega na znalezieniu twórcy, mogącego promować produkt z uwzględnieniem oczekiwań klienta, zapotrzebowania odbiorców i contentu samego influencera.

Chcąc pozyskać nowych odbiorców, warto wykorzystać w promocji materiały wideo. Za ich pomocą można w kreatywny sposób ukazać swoje produkty. Kampanie na YouTube zwiększają sprzedaż i pozwalają zbudować dobry wizerunek firmy.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *