Prowadzenie bloga po godzinach – dobry pomysł na hobby i promocję biznesu

home-office-336377_640

Różnego rodzaju blogi tematyczne powstają w sieci nieustannie. Kiedyś służyły wyłącznie do celów prywatnych i funkcjonowały niejako jak wirtualne pamiętniki. Obecnie są to jednak profesjonalne poradniki, w których można znaleźć sprawdzone informacje na temat praktycznie wszystkich dziedzin życia. Jeśli prowadzimy jakiś biznes i staramy się promować go w sieci, doskonałym pomysłem będzie włączenie do różnych form promocji własnego bloga.

Bloga można stworzyć jako część firmowej strony internetowej lub jako zupełnie odrębny byt, na którym będzie można linkować do swoich produktów lub usług. Wszystko zależy od tego, jakie są nasze indywidualne potrzeby i co konkretnie chcemy osiągnąć – czy zwiększony ruch na stronie, czy większą sprzedaż, czy też może budowanie pozytywnego wizerunku marki w różnych miejscach w sieci. Aby blog był atrakcyjny dla użytkowników, powinien być pełen dobrej jakości treści. W żadnym razie nie powinien być dodatkową powierzchnią reklamową, na której będziemy umieszczać wyłącznie odnośniki do własnych produktów.

Rzetelne dzielenie się wiedzą

Nawet, jeśli prowadzimy firmę w konkretnej branży, na blogu warto unikać bezpośredniej reklamy. Można ją natomiast przemycać niejako przy okazji. Przykładowo, jeśli sprzedajemy w sklepie internetowym, grzybek tybetański możemy stworzyć artykuł o jego unikalnych, prozdrowotnych właściwościach, zaletach czy wartościach odżywczych. Takie teksty działają o wiele bardziej zachęcająco niż zwykłe opisy produktów i nachalna reklama. Pod koniec tekstu można ewentualnie dodać linka do sklepu lub w inny sposób zachęcić do zakupu. Reklama na blogu powinna być bardzo przemyślana. Warto wiedzieć, że czytelnicy przyciągnięci dobrej jakości treściami nie lubią bezpośredniego reklamowania i raczej wolą korzystać ze stron, które dzielą się wiedzą, a nie zachęcają do zakupu.

Warto pamiętać o wszystkich zasadach pisania

Jeśli tworzymy bloga, który ma być wsparciem dla naszego biznesu, koniecznie trzeba zachować zasady prawidłowego pisania, zgodnego ze standardami SEO czy dopasowanego do pozycjonowania. Teksty na blogu powinny być wartościowe, merytoryczne, dosyć długie i wyczerpujące temat. Trzeba zadbać o to, by znajdowały się w nich umiejętnie wplecione słowa kluczowe. Dzięki temu nasz blog może pomagać w pozycjonowaniu firmowej strony internetowej, przyciągać nowych użytkowników, a także przyczyniać się do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Jeśli samodzielne pisanie tekstów na blogu nieco przerasta nasze możliwości, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy copywriterów, którzy każdy temat są w stanie ubrać w odpowiednie słowa. Prowadzenie bloga wymaga regularności i systematyczności. W sieci sporo można znaleźć blogów, które kiedyś były regularnie pisane, a obecnie hula w nich wiatr i od lat nie pojawił się żaden wpis. Takie blogi nie mają praktycznie żadnej wartości marketingowej i promocyjnej.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *