Działania marketingowe są nieodłącznym elementem prowadzenia własnej firmy. Żeby istnieć na rynku, trzeba dobrze wypromować własny biznes. W dobie Internetu można to zrobić dużo mniejszym kosztem niż kiedyś. W poniższym artykule znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów na skuteczne wypromowanie swojej działalności, tak żeby dotrzeć do jak największego grona potencjalnych klientów.
Zadbaj o wizerunek firmy
Dbałość o wizerunek firmy jest punktem wyjścia dla wszelkich działań promocyjnych. Jeżeli firma nie oferuje produktów czy usług w dobrej jakości, nawet najlepsza reklama w dłuższej perspektywie na niewiele pomoże. Producent lub usługodawca kojarzony ze swojej rzetelności ma dużo większe szanse wybić się na rynku niż osoba, która inwestuje głównie w reklamę. Jednak sama wysoka jakość nie wystarczy, takich firm jest wiele.
Niech mówią… tylko pozytywnie
Najlepszą formą reklamy jest marketing szeptany. Jeżeli klient jest zadowolony z jakości zaoferowanej usługi lub produktu, istnieje duża szansa, że ponownie do nas wróci, a co więcej – powie o tym swoim znajomym. Polecanie firmy przez kogoś znajomego ma duże znaczenie, ponieważ automatycznie na wstępie otrzymujemy od nowego klienta kredyt zaufania.
Wzrokowe skojarzenia
Dobrze jest utrwalić wizerunek naszej firmy w pamięci klienta za pomocą zmysłów wzrokowych. Bardzo popularną techniką promocyjną jest rozdawanie ulotek reklamowych, jednak nie mamy pewności czy taka ulotka nie trafi za chwilę do kosza bez wcześniejszego przeczytania. Warto zastanowić się nad innym pomysłem, który – po przeliczeniu kosztów włożonych w tradycyjne ulotki (wyprodukowanie ulotek i zatrudnienie osoby do ich roznoszenia) – wcale nie jest droższy. Nadruki reklamowe na koszulkach są dużo lepszym rozwiązaniem – ulotkę wyrzucimy (nawet jeśli nie od razu), a koszulki nie.
Co więcej, zyskujemy klientów, którzy ubierając koszulki promocyjne, promują nasz biznes i to zupełnie za darmo. Dobrze jest więc zainwestować w lepszą jakość materiału bazowej koszulki (przed nadrukiem), bo taka inwestycja na pewno się zwróci. Nadruki możemy też umieścić na innych częściach garderoby, na przykład na czapkach czy kaszkietach oraz firmowych gadżetach – materiałowych torbach na zakupy, kubkach, długopisach, ołówkach i wielu innych (zobacz także alternatywne rozwiązanie jakim jest haft komputerowy).
Strona internetowa i media społecznościowe
Każda poważna firma powinna posiadać profesjonalnie przygotowaną i dobrze wypozycjonowaną stronę internetową, tak żeby jej adres pojawiał się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwarki. Jeżeli jesteś początkującym przedsiębiorcą i nie możesz jeszcze pozwolić sobie na koszt prowadzenia strony internetowej, to nie znaczy, że nie powinieneś być obecny w Internecie. Internet to współcześnie bardzo ważne medium, ponieważ pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Możesz utworzyć funpage na Facebooku i ogłaszać konkursy, w których do wygrania mogą być gadżety z logiem firmy. Możesz też zamieszczać posty na Twitterze lub zdjęcia na Instagramie – jednym słowem robić wszystko, żeby jak najlepiej wypromować swoją firmę i to niewielkim kosztem.