Prawdy i mity odnośnie terminali płatniczych

pexels-photo-45111

Terminale płatnicze są w dzisiejszych czasach na porządku dziennym praktycznie w każdej firmie, w której odbywa się wymiana gotówki pomiędzy sprzedawcą czy usługodawcą a klientem. Do niedawna terminale można było spotkać jedynie w sklepach, i to najczęściej dużych. Obecnie bez problemu zapłacimy kartą w tramwaju, taksówce, restauracji czy innym punkcie usługowym.

Choć większość firm chętne korzysta z nowoczesnych możliwości, jakie dają terminale płatnicze, nadal sporo właścicieli przedsiębiorstw jest nastawionych do nich nieco negatywnie. Powodów tego stanu rzeczy jest co najmniej kilka. Niektóre osoby boją się terminali, bo są to nowe technologie, a płatności nie można zobaczyć tak, jak pliku banknotów otrzymywanych od klienta. Jednak w rzeczywistości takie formy transakcji są o wiele bardziej bezpieczne niż płatności gotówką. Przede wszystkim, z perspektywy właściciela biznesu, nie trzeba obawiać się fałszywych pieniędzy i klientów, którzy chcą wprowadzać do obiegu lewe banknoty. Wszystko odbywa się bowiem bezpiecznie i w formie bezgotówkowej.

Korzystanie z terminali nie jest drogie

Jednym z powszechnie funkcjonujących mitów na temat terminali płatniczych jest też opinia, iż jest to rozwiązanie drogie i przeznaczone jedynie dla dużego biznesu, który może sobie na nie pozwolić. W rzeczywistości jednak obecnie terminale oraz ich użytkowanie są bardzo tanie i wygodne, dzięki czemu mogą sobie na nie pozwolić nawet niewielkie firmy, które obracają stosunkowo niedużymi ilościami gotówki. Inwestycja w terminal jest też dobra z perspektywy rozwoju firmy. Klienci, którzy mają możliwość płacenia kartą czy telefonem, z pewnością będą chętnie korzystali z usług danej firmy. Punkty, w których można płacić tylko gotówką nie cieszą się dużą popularnością, gdyż są problemowe dla osób, które nie są przyzwyczajone do noszenia pieniędzy w portfelu. Kto choć raz będzie musiał zrezygnować z zakupów czy na szybko szukać bankomatu w okolicy, z pewnością do danego sklepu czy punktu usługowego już szybko nie wróci.

Bez terminali płatniczych trudno o rozwój firmy

Często można spotkać też opinie, że terminale są awaryjne, nie przepuszczają płatności i często się zawieszają. Owszem, takie sytuacje zdarzały się jakiś czas temu, gdy terminale dopiero wchodziły na rynek. Obecnie jednak są to urządzenia bardzo nowoczesne, zaawansowane technologicznie, sprawne i bezproblemowe. Nie trzeba się więc obawiać, że będą powodowały jakiekolwiek problemy z funkcjonowaniem. Jeśli natomiast jakieś usterki się pojawią, można liczyć na szybką i fachową pomoc ze strony producenta czy sprzedawcy. Terminali płatniczych nie trzeba się zatem obawiać, gdyż są prawdziwą przyszłością w każdym biznesie. Każdy właściciel firmy, któremu zależy na nieustannym rozwoju biznesu i poszerzaniu rynku zbytu, musi iść z duchem czasu i wychodzić naprzeciw zapotrzebowaniu klientów. A ci po prostu chcą płacić bezgotówkowo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *