Powierz komunikację ze swoimi klientami specjalistom i zyskuj każdego dnia

Forward Business Planning
Każde działanie mające na celu produkcję, sprzedaż – czy odmiennie – kupno danych towarów czy usług, można nazwać pracą, lub prowadzeniem interesów. Firma zajmująca się tymi działaniami, potwierdza swoje istnienie na rynku, jednocześnie wprowadzając na niego swoje towary i usługi. Właściciel takiej firmy jest bardzo zajętym człowiekiem. Musi zapewnić płynność finansową firmy, dostawy materiałów, realizację usług, oraz troskę o pracowników, jeśli ich zatrudnia. Często nie ma wiele czasu na tzw. Public relations z klientami.

A utrzymanie pozytywnego kontaktu z otoczeniem (klientami) jest bardzo ważne i często decyduje o dobrej kondycji przedsiębiorstwa. W końcu to klienci utrzymują dane przedsiębiorstwo, nieważne jaką działalnością się ono zajmuje. Czy będzie to produkcja siatki ogrodzeniowej, pierogów, czy też naprawa komputerów, lub zapobieganie awariom w budownictwie, wszędzie tam jest kontakt z klientem, ponieważ każda praca jest wykonywana przez człowieka, dla innego człowieka.. To podstawowa zasada istnienia rynku pracy.

Public Relations.

Jeśli dany pracodawca jest tak bardzo zajęty, że nie ma czasu nawet na kontakt z rodziną, do późna siedzi w pracy, pilnuje wszystkiego sam, bo nikomu nie wierzy, do nikogo nie ma zaufania, to pierwszy krok do normalnej samozagłady. I to nie tylko własnego zdrowia, ale także interesu. Nikt nie jest w stanie być w dwóch miejscach na raz, czy prowadzić kilka rozmów przez telefon w jednym czasie. Jeśli zatrudnienie księgowego i innych pracowników jest ważne w firmie, oraz ważnym staje się troska o towar na magazynie, czy realizacja usług – także podstawowym (ważnym) zagadnieniem staje się zwykła komunikacja z klientem, który jest tzw. „żywicielem firmy”.

Bez klientów, firma nie ma prawa bytu. Po prostu nie istnieje. Każdy przedsiębiorca powinien zatroszczyć się o dobre relacje ze swoimi klientami. Co zrobić jednak, jeśli zupełnie nie ma na to czasu? Albo co gorsza, nie zna się na tym i nie radzi sobie w podobnych sytuacjach? Ktoś może być świetnym programistą, ale rozmowa z klientem może być dla niego formą „zdobywania szczytów”, na którą nie ma czasu, ani ochoty. Żeby jednak istniał na rynku, musi taki czas znaleźć, a przede wszystkim ochotę na rozmowy z klientami. Jeśli natomiast nie jest w stanie sprostać tym wymogom, może wynająć specjalistę od PR i powierzyć mu te zadania z korzyścią zarówno dla siebie, jak i swojej firmy.

Co można na tym zyskać?

Przede wszystkim można zająć się swoją robotą, czyli tym co robimy i umiemy najlepiej robić. Będzie to z korzyścią zarówno dla firmy, jak i dla nas samych. Dla naszego samopoczucia, także życia prywatnego. Jest wiele dowodów na to, że samopoczucie przedsiębiorcy rzutuje na jego zachowania w pracy, oraz z klientami. Także odbija się pozytywnie, lub nie – na pracownikach, oraz ich pracy. Ci z kolei przenoszą to do swego domu i powstaje ciąg negatywnych (czy pozytywnych) zdarzeń. Jeśli przedsiębiorca zajmie się tym co umie najlepiej, wszyscy będą zadowoleni. Inne sprawy powinien powierzyć specjalistom.

Artykuł opracowaliśmy dzięki materiałom uzyskanym od Agencji PR http://www.bestbrandspr.pl – dziękujemy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *