Porządek w biurze kontra podstawowe zasady BHP

7cdc618305e2a1ef7cc6100b7a9ac3e5

Biuro to takie miejsce, w którym spotykają się różne osoby, o różnych temperamentach, kulturze, przyzwyczajeniach. Te osoby maja swoje zasady i w zależności od własnej siły przebicia, starają się je wcielać tam, gdzie akurat przebywają. A przecież w biurze ludzie przebywają przez większość dnia, więc siłą rzeczy starają się zmienić biurowy krajobraz na coś bardziej przypominającego ich prywatne mieszkanie.

Oczywiście, każdy z takich pracowników biur nie przyzna się do tego. Będzie mówił, że to nie prawda, że własnych przyzwyczajeń nie przenosi się na pracę, biuro. Ale podświadomie robi wszystko, aby się w tym biurze dobrze czuć, aby przypominało mu dom, a jego współpracownicy – rodzinę. Istnieją co prawda antyspołeczne jednostki pragnące jedynie burzyć ludzką harmonię, ale i one podświadomie dążą do zbudowania jedynego – ich zdaniem – właściwego porządku świata (w tym ich miejsca pracy)

Realny porządek

Mówiliśmy o porządku mentalnym, teraz przejdźmy do realnego. Trzeba pamiętać, że realny porządek ma swój początek właśnie w mentalności jednostki i to ona wprowadza go – lub nie – do świata rzeczywistego. A wprowadzając go, używa własnych przyzwyczajeń, przekonań, porządków. Układa swój świat (w tym wypadku miejsce pracy, jakim jest biuro) tak, aby był jak najbardziej wygodny i dostosowany do własnych preferencji.

To właśnie ten realny porządek danej osoby (pracownika biurowego) zderza się z podstawowymi zasadami BHP. Bo jeśli te zasady BHP uznają, że np. kable od komputerów nie powinny być prowadzone w poprzek biura, a pracownikowi tak właśnie pasuje, lub wg niego tylko tak jest możliwe podłączenie komputerów, to zachodzi tu konflikt: pracownik – BHP. Kto wygrywa w tym starciu? Oczywiście, że przepisy i podstawowe zasady BHP.Po to zostały ustanowione, aby czynności wykonywane przez pracowników były jak najbardziej bezpieczne dla ich zdrowia i życia. Z zachowaniem wszelkich środków realnego bezpieczeństwa. Nikt nie może prowadzić kabli poprzez pokój biurowy bez zgody BHP. Jest to nie tylko niezgodne z ustaleniami BHP, ale i także nie normalne zachowanie w/w pracownika.

Jak to jest w biurach?

Tanie komputeryKażde biuro ma swoją szafę na dokumenty (czasem kilka szaf), biurka, stołki, komputery, monitory i wiele innego wyposażenia, które powinno mieć swoje przeznaczone miejsce. Przepisy BHP dokładnie określają gdzie należy owe sprzęty ustawić. Może się zdarzyć, że dla własnej wygody pracownicy biurowi będą chcieli je przestawić, jednak musza pamiętać, że biuro, to nie ich prywatne mieszkanie i tutaj wszystko ma być tak, jak ustalają to przepisy BHP.

Jeśli trafi się typowy służbista z kontroli BHP, może dojść do wymierzenia kary dla odpowiedzialnych za zaistniały stan rzeczy. Najczęściej rozchodzi się po tzw. „kościach”, ponieważ kontrolerzy to też ludzie i też są w pracy. Przy znacznych przekroczeniach przepisów, nie zawsze da się obejść problem, jednak można upomnieć pracownika biurowego i zobowiązać go do naprawienia błędu.

Interesują Cię usługi sprzątające w Śródmieściu? Zobacz tutaj http://warszawa-pranie-dywanow.pl/srodmiescie/

2 komentarz do “Porządek w biurze kontra podstawowe zasady BHP

  1. Kasia Nowak
    27 kwietnia 2017 at 12:21

    Do utrzymywania porządku w biurze a szczególnie na biurku warto skorzystać z jakiś aktówek, teczek itp. Są bardzo pomocne w segregacji dokumentów. Mnie zaopatruje producent galanterii skórzanej. polecam

  2. Dariusz
    6 maja 2019 at 09:11

    Czy toksyczny człowiek jest taki od urodzenia, czy ma na to wpływ wychowanie czy środowisko, w jakim się przebywa. Mam wrażenie, że wiele osób z mojego otoczenia to osoby, które mocno negatywnie na mnie wpływają, jednak na co dzień z nimi pracuję i nie mogę całkowicie się od nich odciąć. Jak rozmawiać z kimś, kto w ogóle nie jest otwarty na komunikację i nieustannie jest agresywny i chętny do kłótni?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *