Bez względu na to, jak bardzo jesteś wykwalifikowany lub produktywny, zawsze istnieje możliwość wykonywania pracy lepiej. Rozwijanie swoich umiejętności i odkrywanie sposobów na uczenie się nowych rzeczy to pierwszy krok w kierunku poprawy swoich wyników w pracy. Takie podejście pomaga nie tylko zwiększyć wydajność pracy, ale także stwarza potencjalne możliwości rozwoju zawodowego.
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących zarządzania pracą, które znacznie przyczynią się do zwiększenia wydajności w miejscu pracy.
Ogranicz wszystko to, co cię rozprasza
Mając dostęp do Internetu, a tym samym do całej masy wiadomości i powiadomień, łatwo się rozproszyć i chwilowo odłożyć na później pracę. Chociaż może się wydawać, że nie stanowi to problemu, może stać się przyczyną obniżenia wydajności, jeśli zdarza się zbyt często.
Aby osiągać w pracy wspaniałe wyniki i zachować koncentrację przez cały czas pracy, zastanów się, co cię rozprasza. W następnym kroku ogranicz kontakt z tymi rzeczami.
Jak to zrobić?
- ustaw na swoim telefonie tryb “nie przeszkadzać”. Możesz też skorzystać z aplikacji, która ustawi ci interwały pracy i odpoczynku (np. za każdą godzinę pracy otrzymujesz 10-minutową przerwę). Z czasem możesz spróbować wydłużyć czas pracy.
- pracuj w cichym miejscu lub używaj słuchawek czy stoperów – w ten sposób zminimalizujesz rozpraszanie uwagi w całym biurze.
- jeśli pracujesz z domu, przeznacz na pracę specjalne miejsce w swoim domu (najlepiej wolny pokój) i przekształcić je w swoje biuro. W ten sposób ograniczysz do minimum rozpraszanie uwagi przez domowników i będziesz mógł lepiej skupić się na swojej pracy.
- naucz się panować nad swoją koncentracją dzięki sprawdzonej i skutecznej metodzie https://szybkanauka.pro/koncentracja-w-akcji/
Rozbij zadanie na mniejsze cele
Podczas pracy nad dużym projektem najlepszą rzeczą jest rozbicie zadania na małe i łatwo osiągalne etapy w odpowiednich ramach czasowych. W ten sposób upewnisz się, że nie spóźniasz się z realizacją i osiągniesz wysokie wyniki. Poza tym będziesz dokładnie wiedzieć co należy zrobić i kiedy należy to zakończyć. To da ci pewność, że cały projekt zostanie wykonany w wyznaczonym terminie.
Przestań wierzyć w wielozadaniowość
Jeśli pracujesz w obłożonej pracą agencji, nierzadko zajmujesz się kilkoma rzeczami na raz: rozmawiasz z potencjalnymi klientami i kontrahentami, obsługujesz komputer, jednocześnie wykonując swoją rzeczywistą pracę. Większość osób myśli, że w ten sposób faktycznie wykona więcej pracy. Jednak takie podejście tak naprawdę wpływa nie tylko na poziom wydajności pracy, ale także na jej jakość. Wielozadaniowość może zmniejszać produktywność nawet o 40%!
Jakie jest wyjście? Zamiast wykonywać jednocześnie 3 różne projekty, nadaj im priorytety i pracuj nad każdym z osobna. W ten sposób nie tylko zapewnisz lepszą jakość pracy, ponieważ skupisz się na jednym temacie, ale także będziesz mógł wykonywać swoją pracę znacznie szybciej i skuteczniej. Odłóż każdą pracę, która może odwrócić twoją uwagę od tej najważniejszej pracy.
Naucz się zarządzać czasem
Właściwe przydzielenie czasu do każdego zadania jest kluczowe. Zaplanuj swój czas pracy z wyprzedzeniem. W ten sposób będziesz mieć więcej możliwości na odpowiednie zarządzanie czasem dla każdego zadania, zanim zaczniesz nad nim pracować. Unikaj niepotrzebnych przypadkowych rozrywek, które pochłoną twój czas, takich jak korzystanie z mediów społecznościowych, granie w gry czy rozmowa z kolegami.
Popraw swoje umiejętności komunikacyjne
Komunikacja jest kluczowa dla wydajności, jeśli pracujesz nad projektem w zespole. Rozwijaj swoje umiejętności komunikacyjne, zwłaszcza jeśli twoja rola wymaga stałego kontaktu z klientami i kontrahentami.
Zastanów się, co jeszcze możesz zrobić, by poprawić swoje umiejętności komunikacyjne. Jeśli jakaś konkretna część projektu stanowi dla ciebie problem, poproś o pomoc. Martwisz się, że coś może negatywnie wpłynąć na zadanie? Porozmawiaj o tym z zespołem. Będziecie mieć czas i możliwość zająć się problemem, zanim się pogorszy.