Polowanie na dobry pomysł na biznes…

hunter-wideopenspacesDOTcom

Można mieć wiedzę, pieniądze i szczere chęci. Można mieć też wcześniejsze doświadczenie i sieć kontaktów ułatwiającą funkcjonowanie w warunkach gospodarki wolnorynkowej opartej przede wszystkim na wzajemnych relacjach międzyludzkich. Mając to wszystko można też… nie być gotowym na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej.

Funkcjonowanie na rynku, który siłą rzeczy – bez względu na to, czy Nam się to podoba, czy nie – staje się coraz bardziej globalny nie należy do łatwych. Ogromna konkurencja, stymulowana z jednej strony napływem tanich produktów z państw rozwijających się, z drugiej natomiast nieustannym postępem technologicznym prowadzącym do systematycznego doskonalenia produktów stawiają nie tylko przed ludźmi dopiero wchodzącymi na rynek, ale także przed tymi, którzy od lat są na nim obecni coraz większe wyzwania. Większe nie tylko w kontekście skali, ale także pod względem swojej złożoności – coraz częściej ich rozwiązanie nie jest możliwe bez skorzystania z pomocy wykwalifikowanych fachowców, a nawet zewnętrznych firm specjalizujących się w danej dziedzinie.

Między innymi z tego powodu w dzisiejszych czasach staranne wybranie nie tylko branży, ale nawet konkretnego pomysłu na prowadzeniem działalności gospodarczej jest niezwykle ważne dla powodzenia całego przedsięwzięcia – czasy, w których można było zarabiać na czymkolwiek (z niewielkim bo niewielkim, ale zyskiem…) dobiegły końca. Nie tylko ze względu na wspomnianą konkurencję, ale także zaostrzające się regulacje prawne.

Co więcej nie ma przy tym większego znaczenia, czy mamy ambicje do podbijania rynków międzynarodowych, czy jedynie działania na rynku lokalnym – przywołana już globalizacja sprawia, że nawet działając w obrębie własnej miejscowości, czy regionu musimy mierzyć się z konkurencją ze strony wschodzących gospodarek, szczególnie azjatyckich. Wyłowienie dobrego pomysłu na biznes staje się coraz trudniejsze, a ryzyko rozpoczęcia działalności coraz większe.

Trzeba poświęcić naprawdę wiele czasu na staranne przeanalizowanie rynku, aby znaleźć dla siebie kawałek „niezagospodarowanej” przestrzeni, pozwalającej na rozpoczęcie walki o własny sukces i spełnienie marzeń. Jeżeli jesteśmy dostatecznie zdeterminowani i dysponujemy odpowiednim zapleczem (finansowym i merytorycznym) możemy rozpocząć polowanie na dobry pomysł, które nie należy do łatwych i bardzo przypomina to prawdziwe…

Dostęp do informacji i analiz w sieci zapewnia taki sam komfort jak odzież myśliwska w czasie polowania w wietrzny, mokry dzień. Tak samo jak w czasie polowania na zwierzynę musisz się też wykazać nie tylko wiedzą, ale również instynktem – to Ty w ostatecznym rozrachunku podejmujesz decyzję, czy nadszedł właściwy moment. Ponosisz też konsekwencje swojej decyzji, przy czym pojawia się tutaj zasadnicza różnica między łowieniem pomysłów, a prawdziwym polowaniem – w przypadku chybienia zwierzyny możesz po prostu przeładować i wyczekiwać na kolejną okazję, w przypadku chybionego pomysłu poniesiesz gorzkie konsekwencje. Dlatego do polowania na biznesowy pomysł trzeba przygotować się jeszcze staranniej, niż do tego konwencjonalnego.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *