SEO jest drogie – ustalmy to teraz i nie rozwijajmy tematu. Szybkie wyszukiwanie w Google „firm zajmujących się optymalizacją wyszukiwarek” przyniesie wyniki, począwszy od agencji, które mają minimalną miesięczną opłatę za zaangażowanie w wysokości 5000 zł, po operacje oferujące SEO za absurdalnie niską cenę kilkuset złotych miesięcznie.
SEO – Dlaczego ogromna rozbieżność w cenach?
Wszystko sprowadza się do jakości i skuteczności oferowanych usług. SEO jest obecnie tak napędzane treścią, że czysta logika wyjaśnia, dlaczego usługi SEO wycenione na kilkaset złotych miesięcznie (i kosztują mniej niż jeden koszt wysokiej jakości treści) nie mogą być dobre dla Twojej witryny.
Istnieją trzy różne rodzaje dostawców SEO
Doświadczona agencja SEO. Firmy te są autentycznie zainteresowane markami, z którymi współpracują. Chcą:
- zbudować długoterminowe relacje biznesowe
- zapewnić zwrot z inwestycji.
Podczas pracy z jednym z tych dostawców należy spodziewać się wielu danych analitycznych, śledzenia konwersji i mierzalnych wyników. To dobry znak, gdy Twoja agencja SEO chce wygrać tak samo bardzo, jak Ty, gdyż ona zapewni Ci pozycjonowanie sklepu internetowego na najwyższym poziomie.
Firma SEO, która nie zna nic lepszego. Istnieje wiele firm SEO, które zlecają wszystko, co robią. Ponieważ w rzeczywistości nie wykonują pracy, mają zerową kontrolę nad kampanią i są na łasce dostawców, którzy nie zawsze wykonują pracę najwyższej jakości. Chociaż nie mają na celu dostarczania amatorskiego SEO, właśnie to robią.
Dostawca SEO chce tylko zbierać pieniądze. Są to firmy SEO, które powiedzą Ci wszystko, co chcesz usłyszeć. Chcesz zająć pierwsze miejsce w Google pod względem słowa kluczowego „Google” w ciągu 72 godzin? Żaden problem! Cholera, jeśli zapłacisz teraz – dostaniesz nawet darmowy bonus – jednorożca i magiczny kubek.
Dyrektorzy generalni i kierownictwo, którzy nie znają obecnej sytuacji SEO i koncentrują się wyłącznie na cenie, zostaną spaleni. To ostatecznie kosztuje firmę znacznie więcej na dłuższą metę, niż gdyby od samego początku korzystała z doświadczonej, początkowo droższej agencji SEO.
Oto inne powody, dla których amatorskie SEO jest droższe niż profesjonalne SEO
Porównajmy słabo działającą witrynę z samochodem, który nie jeździ dobrze. Jak to naprawić? Najpierw musisz dowiedzieć się, co się dzieje – spojrzeć pod maskę. Audyt linków polega na sprawdzeniu wszystkich linków przychodzących do strony internetowej i zidentyfikowaniu toksycznych. Na rynku dostępnych jest kilka zautomatyzowanych rozwiązań programowych, ale nie zawsze są one dokładne.
Dokładny audyt musi zostać przeprowadzony ręcznie przez osobę, która rozumie, czego szuka. Jest to bardzo żmudny i pracochłonny proces, dlatego niektóre agencje pobierają nawet kilka tysięcy złotych za przeprowadzenie audytu w całej witrynie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, co obejmuje pełny audyt, sugerujemy przeczytanie kilku poradników dotyczących audytu linków.