Nowoczesne techniki sprzedaży bezpośredniej

image,850,800,600,0,0,1

Bez pracy nie ma kołaczy. Sektor handlowy w ciągu ostatniego czasu uległ licznym zmianom. Na rynku najlepiej radzą sobie gracze, którzy nadążają za nimi, przystosowując swą ofertę, prowadzenie działalności i metody sprzedaży.

Pamiętając o tradycyjnych technikach przy jednoczesnym wykorzystywaniu paru praktycznych, nowoczesnych wskazówek, również możemy śmiało utrzymać się z własną działalnością gospodarczą.

Najważniejsze zasady

Bezpośrednia współpraca z drugą osobą rządzi się swoimi prawami. Jeżeli nie będziemy przestrzegać podstawowych reguł, nigdy nie uda nam się utrzymać klienta na stałe.

Przede wszystkim należy pamiętać o właściwym nastawieniu do konsumenta. Odnosząc się do niego z życzliwością, uśmiechem na twarzy i wprowadzając pozytywną atmosferę podczas całego procesu transakcji, z pewnością zaplusujemy swoim wizerunkiem, przez co mamy większą szansę na sprzedanie usługi lub produktu. Ponadto jako przedstawiciele handlowi powinniśmy przyjść na spotkanie elegancko ubrani oraz profesjonalnie przygotowani, dokładnie zapoznając się z informacjami na temat oferowanych przedmiotów. W ten sposób skutecznie budujemy swą wiarygodność jako kontrahenci.

Sprawdzoną metodą dotarcia do klienta jest też tzw. społeczny dowód słuszności. Polega ona na powołaniu się na opinie innych osób, które miały już okazję przetestować sprzedawany przedmiot, wyrażając swoje zadowolenie z jego działania i funkcjonalności. W ten sposób konsument prędzej zdecyduje się na jego zakup wiedząc, że np. sąsiadka mieszkająca piętro wyżej korzysta z tego samego urządzenia i chwali je sobie.

Inne stosowane taktyki to m.in. powoływanie się na autorytety, czyli przekonywanie, że przedmiot jest rekomendowany przez osobę uważaną za fachowca w swojej dziedzinie, informowanie o wkrótce kończącej się ofercie, nawet jeśli nie jest to zgodne z prawdą oraz oferowanie rabatów (niektórzy handlowcy celowo zawyżają cenę produktu, przez co obiecany upust jest zejściem do faktycznej wartości towaru) czy wręczanie gadżetów firmowych.

Nowe formy sprzedaży bezpośredniej

Od kilkunastu lat na całym świecie bardzo popularne są usługi konsultanckie wśród producentów kosmetyków. W Polsce taka forma sprzedaży pojawiła się w latach 90. Również ta metoda poszła z duchem czasu. Kiedyś umówienie się na spotkanie z przedstawicielką danej firmy wymagało rozmowy telefonicznej. Dla tych, którzy preferują bezpośrednie transakcje zamiast kupowania produktów przez Internet, wystarczy skontaktować się z daną konsultantką drogą elektroniczną, co zajmie nam zaledwie około minuty. Powoli pojawiają się również przeznaczone do tego aplikacje na urządzenia mobilne, co jeszcze bardziej usprawnia ten proces.

W centrach handlowych sławę zyskały specjalne stoiska towarowe. Firmy celowo wystawiają je, aby trafić do nowej grupy klientów. Starannie eksponując najważniejsze produkty lub organizując różnego rodzaju pokazy, coraz częściej za pośrednictwem urządzeń multimedialnych, sprzedawcy zachęcają gości galerii do tego, aby zatrzymali się przy tym stoisku obok którego przechodzili, aby wzbudzić ich zainteresowanie i stopniowo przekonywać do zakupienia danego przedmiotu lub wykupienia usługi.

Bogatą ofertę takich „wysepek handlowych” możemy znaleźć w Internecie na stronie www.stoisko.com – Zapoznaj się z ofertą firmy.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *