Nie reklamujesz się – nie istniejesz

reklama

Z roku na rok przybywa ludzi, którzy czerpią informacje głównie z Internetu. Obecnie z sieci regularnie korzysta 40% społeczeństwa. Jest to więc wyraźny sygnał dla przedsiębiorstw, w jakim kierunku warto rozwijać działania marketingowe, by pozyskać nowych klientów. Czy faktycznie są one potrzebne, by firma przynosiła zysk?

Dlaczego reklama jest ważna

Przedsiębiorca musi mieć świadomość, że jego grupa docelowa, niezależnie od tego, czy są nią ludzie bogaci, czy średniozamożni, jest cały czas zasypywana różnymi propozycjami firm. Nie uczestnicząc zaś w tym wyścigu o klienta, może się on nigdy nie dowiedzieć ani o ofercie przedsiębiorstwa, ani o samej firmie. Jednak reklama reklamie nierówna i dotyczy to zarówno siły oddziaływania na odbiorcę, jak i formy przekazu, czy doboru właściwych mediów.

Jak się reklamować

Marketing jest skuteczną dźwignią handlu, jednak tylko wtedy, gdy jest dobrze zaplanowany, od początku do końca. Warto więc ustalić, jaki wynik działań marketingowych będzie satysfakcjonujący. Następnie należy określić działania, jakie trzeba podjąć, by szacunkowo udało się go osiągnąć. Jeśli przedsiębiorca chce wejść na rynek w sposób agresywny, czyli będąc nowym graczem, pragnie jak najszybciej uzyskać dobrą opinię i ugruntowaną pozycję, wtedy potrzebna będzie fachowa pomoc, na przykład w postaci agencji marketingowej. Jeżeli jednak przedsiębiorca nie ma aż tak ekspansywnego podejścia i woli postawić na stopniowy rozwój, wówczas może inwestować nieduże kwoty w konkretne działania, które z czasem wypracują zysk.

Gdy przedsiębiorca reklamuje się sam

Najpopularniejszym sposobem promocji, jest wykorzystanie wspomnianego już potencjału, jaki drzemie w tym, ile osób korzysta z Internetu. Jest to niespełna połowa społeczeństwa, więc naprawdę dużo. W sieci można zaś promować się na bardzo wiele różnych sposobów. Jednym z nich jest np. reklama na opakowaniach transportowych. Np. na kartonach, w których wysyłamy nasze produkty. Można zlecić producentowi opakowania (np. http://www.amataska.pl/) aby nadrukował na kartonie nasze logo, slogan reklamowy itp.  Innym pomysłem jest prowadzenie serwisu internetowego, który będzie nastawiony na sprzedaż towarów, bądź usług. By dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, stosuje się w tym przypadku różnego rodzaju działania z zakresu SEO/SEM, czyli związane z pozycjonowaniem i optymalizacją serwisu. Innym równie obiecującym rozwiązaniem, jest zaistnienie na różnych portalach internetowych, które pomogą zbudować sieć odbiorców zainteresowanych ofertą przedsiębiorcy. Są to zarówno portale społecznościowe, jak i serwisy, na których można zamieszczać różne prezentacje, czy szkolenia. Coraz większym powodzeniem wśród przedsiębiorstw promujących się w Internecie, są firmowe blogi. Dzięki nim odbiorcy są na bieżąco informowani o wszystkich nowościach i wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa. Mogą pojawiać się więc na nim wpisy w postaci relacji z imprez handlowych, zapowiedzi nowych produktów, bądź też szczegółowe informacje techniczne o tych towarach, które już są dostępne w sprzedaży. Powodzenie firmowego bloga wynika stąd, iż przedsiębiorca może nawiązać rzeczywisty kontakt z odbiorcą, udzielając wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania.

Sukces bez reklamy

Zdarzają się takie przypadki, że firma osiąga sukces na rynku bez podejmowania specjalnych działań promocyjnych i marketingowych. Do takich sytuacji dochodzi jednak bardzo rzadko i najczęściej powodem jest szczęśliwy zbieg różnych okoliczności. Można do nich zaliczyć popularność trendu na rynku, w jaki akurat wpisuje się oferta, bądź filozofia przedsiębiorstwa. Ponadto marka może zyskać na wartości dzięki dobrym opiniom klientów, którzy skorzystali z jej oferty. Jednak by było to możliwe, najpierw przedsiębiorstwo musi zaistnieć w świadomości odbiorców.

Bez szczęścia nie ma sukcesu

Nie można jednak zapominać o tym, że nawet najlepiej zaplanowana strategia marketingowa i najlepiej zaaranżowana reklama, nie są gwarancją sukcesu. Jest to jedynie wsparcie dla firmy, która przede wszystkim musi wykazać się rzetelnością, dobrym wybraniem grupy docelowej dla swoich produktów, a także doskonałą obsługą klientów. W przeciwnym razie reklama nie przyniesie pozytywnych efektów, a nawet może zaszkodzić.

1 komentarz do “Nie reklamujesz się – nie istniejesz

  1. Adam
    25 października 2016 at 12:17

    Autor artykułu uderzył w samo sedno. Wszystko ładnie rozpisane co i jak. Dzięki! Z mojej strony dodam jeszcze nadruki na koszulki albo czapki. My drukujemy firmówki z firmą http://www.haftynadruki.pl/. Również dobrze działają na reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *