Nie czekaj, zaprojektuj sukces swojej firmy! Wademekum dla ambitnych projektantów www.

webmaster_03

Co sprawia, że strona www jest odwiedzana przez setki tysięcy użytkowników? Jak to się dzieje, że nagle wszyscy poznają reklamującego się w internecie przedsiębiorcę? Dzwonią do niego, wysyłają maile z zapytaniami, po prostu chcą jego usług? To proste.

Profesjonalnie zaprojektowana strona www, przedyskutowana z wymaganiami zamawiającego i stworzona zgodnie z jego wytycznymi, ale tak, aby odbiorca był zadowolony sprawia, że ranking firmy rośnie w oka mgnieniu, a telefony firmowe rozgrzewają się do czerwoności. Dlaczego? Po to właśnie jest tworzona strona, aby tak się działo. Nie jest to łatwa praca i samo zaprojektowanie strony nie wystarczy do „rozgrzania firmowych telefonów”. Jak to mówią: „Aby upiec dobry chleb, potrzebna jest dobra mąka. I to jest prawda. Z plewów dobrego chleba nie będzie. Ambitny piekarz, tak jak ambitny projektant będzie miał dużo zleceń, a co za tym idzie, dużo przychodów.

Zdrowa ambicja w pracy.

To jak najbardziej pożądana rzecz w jakiejkolwiek pracy zawodowej. Różnica między jakąkolwiek pracą zawodową, a pracą projektanta www jest taka, że ten ostatni może przyczynić się swoją nadmierną ambicją nawet do upadku firmy, której pragnie stworzyć stronę w internecie. To nie jest przesada. Wystarczy nadmiernie przeładować projekt niepotrzebną grafiką, jak: olbrzymia ilość zdjęć, czy filmy na stronie, aby spowolnić jej otwieranie do tego stopnia, że 80% klientów znudzi się czekaniem i „pójdzie gdzie indziej”. Dzieje się to zgodnie z hołubioną zasadą, że wszyscy ludzie są wzrokowcami i chcą oglądać, a nie czytać. Nic bardziej mylnego. Projektując stronę www, zacznijmy od przekazu słownego. Na obrazki przyjdzie czas.

Przekaz słowny.

To najważniejsza część projektowanej strony. Przecież owa strona ma coś do przekazania, czyli informacje związane z wykonywana usługą, lub sprzedażą towarów. Przy pisaniu tekstu na stronę, unikajmy emotikonów, oraz innych, niepotrzebnych ozdobników. Skupmy się na rzetelnym przekazie treści, oraz szanujmy czas czytającego poprzez unikanie moralizatorskiego tonu, z którego nic nie wynika. Jest on tylko pochlebstwem dla piszącego. Treść powinna być zrozumiała i czytelna (zbyt wymyślna czcionka może zniechęcić, lub po prostu się nie wyświetlić, zastępując litery znaczkami i krzaczkami). Nie zaszkodzi użyć subtelnego, żartobliwego tonu, zamiast suchych, poważnych informacji. Nawigacja i wyszukiwarka na stronie powinna pomagać, a nie utrudniać szukanie potrzebnych informacji.

Grafika.

Tutaj jest duże pole do popisu. Strona przeładowana grafiką, może otwierać się w „nieskończoność”, a klient może czmychnąć w inne rejony, niczym diabełek z Pana Twardowskiego i już nigdy do nas nie wrócić. A przecież nie o to chodzi. Dobra, subtelna grafika, odpowiednio dobrane zdjęcia zmieniające się np. po najechaniu myszki, znacznie ułatwiają nawigację i są przy tym ciekawą propozycją projektową zarówno dla użytkownika końcowego, jak i dla właściciela strony.

Może zainteresuje Cię również Tworzenie stron internetowych w Krakowie – oferta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *