Jak napisać pismo o nawiązanie współpracy?

hannah-olinger-8eSrC43qdro-unsplash

 

W biznesie trzeba być elastycznym i uniwersalnym, dlatego rozmowy biznesowe powinny być zawsze prowadzone na najwyższym poziomie, a jeżeli jest to korespondencja mailowa, musimy ją skonstruować tak, aby jak najcelniej trafiła do odbiorcy. Rozmowa biznesowa nie musi odbywać się w cztery oczy, szczególnie gdy prowadzimy sprzedaż na terenie całego kraju czy na zagranicznych rynkach, bezpośredni kontakt z klientem jest niemalże niemożliwy.

 

Jak zatem właściwie rozpocząć rozmowę biznesową? Jak napisać pismo o nawiązanie współpracy, aby przyniosło ono zamierzony skutek? Zapoznaj się z poniższym poradnikiem, który choć częściowo przybliży temat konstruowania wiadomości biznesowych, w taki sposób, aby klient wyraził chęć otrzymania pełnej oferty handlowej.

 

Co to jest zaproszenie do współpracy?

 

Ponieważ większość kontaktów biznesowych odbywa się obecnie drogą mailową, także zaproszenie do współpracy wysyłamy właśnie za pomocą tego kanału przepływu informacji. Taką wiadomość należy odpowiednio zatytułować, a w treści powinniśmy zrobić wszystko, aby zachęcić rozmówcę do nawiązania nowej relacji biznesowej.

 

Propozycja współpracy powinna być jasna, przejrzysta i zawierać pytanie o możliwość podesłania pełnej oferty biznesowej. Nikt z nas nie lubi spamu na skrzynce pocztowej, dlatego pismo o nawiązanie współpracy wzór należy napisać tak, aby przyciągnęło uwagę klienta, zanim wrzuci on naszą wiadomość do kosza bądź skrzynki na SPAM.

 

Mailowy kontakt z klientem – najważniejsze jest pierwsze wrażenie

 

Dawniej oferty współpracy masowo były wysyłane za pomocą list mailingowych, co znacznie ułatwiało kontakt z potencjalnym klientem. Po wysłaniu takiej listy można było liczyć na przynajmniej kilkuprocentowy odzew, co dawało realne szanse na zdobywanie klientów.

 

Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, albowiem ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawa o ochronie danych osobowych, jasno wskazują, że takie zbiorowe wysyłanie maili jest niezgodne z prawem. Poza tym większość takich wiadomości trafia do wspomnianej już skrzynki SPAM, do której właściciel maila nie zagląda. Dlatego tak istotne jest, aby każda oferta biznesowa wysyłana do klienta była przemyślana i spersonalizowana, tylko takie działanie zagwarantuje nam długofalowy sukces.

 

Jak zacząć pismo o nawiązanie współpracy?

 

Jak już wspomnieliśmy, każde pismo o nawiązanie współpracy powinno być spersonalizowane i wycelowane do osób/firm, których będzie interesowała nasza branża. Jeżeli oferta nie będzie wyglądała jakby była skonstruowana pod konkretnego klienta, nie będzie wiarygodnym zaproszeniem do współpracy. Warto tutaj pamiętać, że pismo o nawiązanie współpracy wzór nie musi być szablonowe i nie powinno zawierać oklepanych sloganów reklamowych.

 

Najważniejsze aby pismo było trafnie napisane i dopasowane do osoby, do której jest wysyłane. Najważniejsze to wczuć się w rolę klienta, zastanowić się co my chcielibyśmy przeczytać w takiej ofercie biznesowej i na podstawie własnych przemyśleń skonstruować właściwe zaproszenie do współpracy.

 

 

 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *