Działy call i contact center to dwa najbardziej niedoceniane, a przy tym jedne z najważniejszych w każdej firmie. Dzięki nim klient, który ma jakiekolwiek pytania związane z usługą lub produktem, chce złożyć zamówienie czy reklamację, może skontaktować się z firmą bez konieczności szukania stacjonarnej siedziby. Dlatego trzeba zadbać o to, by praca tych działów była jak najbardziej usprawniona – to w największym stopniu decyduje o tym, jaką opinię będzie miała firma. Od tego, czy klient szybko nawiąże z nią kontakt, zależy jego satysfakcja.
Jak usprawnić pracę działów contact i call center?
Telefoniczny lub elektroniczny kontakt z firmą to bardzo ważna gałąź komunikacji – i dotyczy to każdej firmy, niezależnie od profilu jej działalności. Jednak w wielu przypadkach dodzwonienie się na infolinię nie jest wbrew pozorom łatwym zadaniem. Zajęta linia, wyłączony telefon, a także nieodebrane połączenia – to najczęstsze problemy. Cierpliwy klient być może zadzwoni drugi raz, jednak w wielu przypadkach poziom irytacji brakiem możliwości skontaktowania się z konsultantem narasta dość szybko. O ile klientowi bardzo zależy na sprawie, wówczas prawdopodobnie będzie do skutku próbował nawiązać kontakt.
Jeśli jednak kontakt ma na celu np. zapytanie o ofertę firmy lub wynika z chęci zakupu produktu bądź skorzystania z usługi – prawdopodobnie nie będzie kolejnych prób, a klient skorzysta z oferty konkurencji.
Obydwie sytuacje prowadzą do jednego: to zniechęcenie się do firmy i prawdopodobnie zaniechanie ponownego kontaktu w przyszłości. Można tego jednak dość łatwo uniknąć, poprzez lepsze zarządzanie połączeniami i wiadomościami. Mowa o bazie danych, dzięki której nigdy więcej nie zdarzy się sytuacja np. braku telefonu zwrotnego do klienta w przypadku nieodebranego połączenia. Nie musisz wymieniać sprzętów w firmie, ani inwestować w dodatkowe szkolenia dla pracowników, ani tym bardziej zatrudniać specjalistów od prowadzenia baz danych.
Rozwiązaniem prostym i skutecznym jest wdrożenie specjalnego oprogramowania, które będzie miało funkcjonalność kilku różnych. Takie rozwiązania oferuje Ci firma Systell.
Systell Contact Center to krok do sukcesu każdej firmy!
Systell to firma zajmująca się tworzeniem nowoczesnego oprogramowania, dzięki któremu praca w contact i call center staje się o wiele wydajniejsza, mniej stresująca, a także przyjemniejsza.
Jednym z takich rozwiązań jest platforma System Contact Center. To nowoczesna, łatwa w obsłudze platforma do obsługi wszystkich kanałów komunikacji w firmie – z jednego miejsca, czyli z komputera. Umożliwia wielokanałową komunikację z jednego urządzenia, czym usprawnia zarówno infolinię, jak i dział telemarketingu oraz helpdesk.
Umożliwia także pełną kontrolę pracy konsultantów, dając dostęp do raportów i analiz. Dzięki temu nie tylko szybko wyłowisz lidera zespołu, ale również będziesz mógł szybko reagować na różne sytuacje i wdrażać zmiany oraz ulepszenia.
Sprawdź, jakie możliwości dają Ci systemy Systell – możesz wypróbować je bezpłatnie, by przekonać się, że warto skorzystać z abonamentu i cieszyć się zwiększoną wydajnością działów, a tym samym – zyskami firmy.