Do tej pory jest więcej niż oczywiste, że nasze obecne praktyki produkcyjne i biznesowe mają negatywny wpływ na planetę. Prawdopodobnie nie dziwi fakt, że firmy są odpowiedzialne za ogromną część śmieci i zanieczyszczeń wytwarzanych na całym świecie.
Istnieje nadzieja, ponieważ coraz więcej firm zaczyna wdrażać bardziej przyjazne dla środowiska praktyki produkcyjne i dąży do osiągnięcia celu, jakim jest zero waste.
Co to jest firma „zero waste”?
Termin zero odpadów to taki, który pojawia się bardzo często w wiadomościach, ale wiele osób nie wie, co dokładnie obejmuje ten termin, a czego nie. Jeśli chodzi o bycie firmą zero waste – lub domem w tym zakresie – ostatecznym celem jest wykorzystanie recyklingu i innych środków, aby zapewnić, że absolutnie z Twoich działań pochodzi zero śmieci lub odpadów zostanie wysłanych na wysypiska śmieci.
Co może zrobić Twoja firma?
Jeśli chcesz, aby Twoja firma wdrożyła inicjatywy zero waste, możesz zrobić wiele różnych rzeczy, ale pamiętaj, że osiągnięcie tego celu zajmie trochę czasu i chodzi o bardzo skoncentrowany wysiłek. Nasze wysypiska szybko się zapełniają, powodując również niezliczone szkody, takie jak skażona gleba i wody gruntowe, więc chociaż produkty zero waste w twoim przedsiębiorstwie na pewno nie będą łatwe, konieczne jest podjęcie kroków, jeśli chcemy mieć nadzieję na ochronę naszej planety.
Dowiedz się, ile śmieci produkujesz
Pierwszym krokiem do uzyskania zerowej ilości odpadów jest zwrócenie uwagi na ilość odpadów wytwarzanych przez firmę w ciągu roku, a następnie określenie, jaki procent tych odpadów trafia na wysypiska śmieci. Chociaż liczba ta powinna oczywiście obejmować ilość śmieci, które sama firma faktycznie wysyła na wysypiska śmieci, musi również obejmować śmieci wytworzone lub wyrzucone przez klientów korzystających również z ich produktów lub usług.
Znaczenie opakowań nadających się do recyklingu
Tak więc, chociaż opracowanie planu recyklingu lub spalania tak dużej ilości śmieci, jak to możliwe, jest jednym z pierwszych i najważniejszych kroków w kierunku stworzenia firmy zero waste, zdecydowanie nie jest to jedyny aspekt. Oznacza to, że każda firma produkcyjna musi również wziąć pod uwagę ilość odpadów powstających w wyniku pakowania swoich towarów, a także dążyć do ich wyeliminowania.
W przypadku wielu firm może to być tak proste, jak użycie opakowania nadającego się do recyklingu i zachęcenie klientów do skorzystania z niego zamiast po prostu wyrzucenie go.
Zmniejsz, użyj ponownie, poddaj recyklingowi
Oczywiście w przypadku większości firm osiągnięcie celu, jakim jest zero waste, musi rozpocząć się w domu. Oznacza to wymyślenie planu ponownego wykorzystania lub recyklingu w jak największym stopniu, przy jednoczesnym ograniczeniu ilości wytwarzanych odpadów. Może to oznaczać przejście na stosowanie wyłącznie materiałów nadających się do recyklingu lub współpracę z innymi firmami, które mogą być w stanie ponownie wykorzystać lub w inny sposób zająć się wszelkimi produkowanymi przez siebie odpadami niepodlegającymi recyklingowi.