Obecny rynek pracy jest tak ukształtowany, że liczba magazynierów czy kurierów jest nieporównywalnie większa od tej, jaką można było zaobserwować jeszcze kilka lat wstecz. Są to bardzo popularne zawody, zwłaszcza wśród młodych ludzi, którzy lubią kontakt z klientem, elastyczne godziny pracy i źle znoszą nudę. Każdy dzień pracy za kierownicą busa czy z wózkiem paletowym jest inny i nieprzewidywalny. Jeśli poważnie zastanawiasz się nad podjęciem pracy w tych zawodach, to zapoznaj się z podstawowymi obowiązkami, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć każdego dnia.
Nie tylko siła fizyczna
W pracy na magazynie przydadzą się silne mięśnie i ogólna sprawność fizyczna, dzięki której łatwiej będzie przenosić ciężkie przedmioty przez cały dzień. Oprócz tężyzny w pracy magazyniera pomocny będzie również bystry umysł. W połączeniu ze zdolnościami logistycznymi pomoże on nam w optymalnym wykorzystaniu przestrzeni magazynowej i przygotowaniu zamówień dla klientów. Do zadań magazyniera należy również przyjmowanie dostaw towarów oraz sprawowanie pieczy nad prawidłowym obiegiem dokumentów magazynowych. Z racji tego, że magazyn nie jest samotną wyspą w strukturach przedsiębiorstwa, przyszłemu pracownikowi przyjdzie również współpracować z innymi działami, np. działem sprzedaży czy zakupów. Na Pracuj.pl znajdziesz tysiące ogłoszeń dla ludzi lubiących pracę z towarem, wartym niebagatelne sumy.
Door-to-door
Wydawać by się mogło, że praca kuriera polega wyłącznie na dostarczeniu paczki pod ściśle określony adres. Zanim jednak to nastąpi, kurier musi wykonać szereg innych czynności, aby finalnie dotrzeć z towarem pod drzwi odbiorcy. Wczesnym rankiem kurier pojawia się w sortowni, aby odebrać i załadować do auta paczki. Następne zadanie to zaplanowanie trasy, aby jak najszybciej porozwozić przesyłki w wyznaczonej strefie. W tej branży liczy się przede wszystkim czas, ale i odpowiedzialność za powierzone mienie. W przypadku paczek pobraniowych kurier zobowiązany jest również przyjąć gotówkę i rozliczyć się z niej w centrali. Ważne, aby kurier dbał również o pozytywny wizerunek firmy, którą reprezentuje. Klient, który otrzyma paczkę od nieprzyjemnego dostawcy następnym razem z pewnością wybierze innego operatora.