Korzyści pozycjonowania strony w Google – co możesz zyskać?

seo-2426046_640

Szukasz takiej metody reklamowej, która będzie wpływać na widoczność i rozpoznawalność Twojej firmy? Zależy Ci jednocześnie na niskich kosztach promocji? W takim przypadku poznaj pozycjonowanie – to jedna z najczęściej zlecanych metod e-marketingowych, która niesie za sobą wiele korzyści. Dlaczego warto zadbać o dobrą pozycję swojej strony internetowej?

Pozycjonowanie – co warto wiedzieć?

Zanim przejdziemy do wymienienia wszystkich korzyści związanych z pozycjonowaniem stron, warto przyjrzeć się bliżej tej metodzie reklamowej. Czym jest pozycjonowanie? Jak się odbywa?

Metoda jak pozycjonowanie stron wchodzi w skład szerszej grupy – marketingu w wyszukiwarkach internetowych, w skrócie SEM od angielskiego search engine marketing. Jako metoda wykorzystująca mechanizmy funkcjonowania wyszukiwarek pozycjonowanie wpływa na pozycję, na której strona jest wyświetlana.

Najczęściej pozycjonowanie odbywa się za pomocą wyszukiwarki Google – to właśnie ona używana jest przez 97% internautów, którzy każdego dnia poszukują dzięki niej różnych produktów, usług oraz informacji.

Jak odbywa się pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to złożona metoda, która obejmuje:

  • optymalizację strony – działania polegające na zmianie jej kodu, treści, grafiki i innych elementów
  • pozyskiwanie linków, czyli link building – działania poza stroną, głównie publikowanie materiałów odnoszących się do strony, content marketing, marketing w mediach społecznościowych

Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron nie powinno być prowadzone jako jednorazowa akcja. Tylko wtedy, gdy będzie ono realizowane stale, będzie mogło dać optymalne wyniki.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie stron związane jest z wieloma korzyściami:

1. Uniwersalność

Metoda jak pozycjonowanie może być zastosowana do praktycznie każdej strony internetowej, dlatego pozwala ona na skuteczną promocję stron firmowych, sklepów internetowych, blogów online czy serwisów informacyjnych.

Pozycjonowanie zapewnia bardzo dobre efekty niezależnie od zawartości strony, dlatego można razem z nim promować firmy w różnych branżach.

2. Trafność

Pozycjonowanie bazuje na słowach kluczowych, które odzwierciedlają frazy wpisywane przez internautów do wyszukiwarki. Dlatego też cechuje się ono trafnym docieraniem do tych klientów, którzy są najbardziej zainteresowani ofertą.

3. Niska cena

Za pozycjonowanie stron nie trzeba płacić fortuny. Metoda ta cechuje się bardzo wysoką efektywnością, ale też niskimi cenami, co powoduje, że ma ona bardzko korzystny współczynnik zwrotu z poniesionej inwestycji. Niskie koszty pozycjonowania powodują też, że to metoda dostępna nawet dla mniejszych firm.

4. Budowa rozpoznawalności

Dzięki pozycjonowaniu strona internetowa może stać się bardziej popularna wśród internautów. Fakt, że wyświetla się wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, powoduje, że zauważa ją znacznie więcej osób, dlatego może ona wtedy budować swoją rozpoznawalność jeszcze skuteczniej.

5. Wyższe zyski

Wszystkie zalety pozycjonowania powodują, że prowadzi ono do jeszcze lepszych zysków czerpanych z posiadanej strony. To się opłaca!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *