Rozmowa z konsultantem przez telefon – jak powinna przebiegać?

jim-reardan-gyslVZcsNK4-unsplashRozmowy telefoniczne na infoliniach i w obsłudze klienta to chleb powszedni wielu pracowników, którzy pracują na pierwszym froncie, jeśli chodzi o komunikację z klientami. Dobrze jest zadbać o to, aby firma miała wypracowane najwyższe standardy prowadzenia rozmów. Na pewno przełoży się to na poziom zadowolenia klientów z obsługi, a więc i na częstsze korzystanie z produktów czy usług firmy.

Konsultanci prowadzący rozmowy z klientami powinni być odpowiednio przeszkoleni, aby móc bez problemu poradzić sobie z każdym problemem czy zagadnieniem, z jakim zgłosi się klient. Oczywiście, nie chodzi o to, by na bieżąco w kilka sekund rozwiązali każdy problem. Powinni jednak wiedzieć, jak doradzić klientowi, pokierować go pod konkretny adres lub w inny sposób sprawić, że klient będzie zadowolony z obsługi. Rozmowy z konsultantami powinny być realizowane na bieżąco, aby klienci nie musieli przez wiele minut lub jeszcze dłużej czekać na linii na połączenie.

Ważne kompetencje miękkie

Na infoliniach i w działach obsługi klienta powinny pracować osoby doświadczone i kompetentne, ale również o odpowiednich cechach osobowości. Konsultant musi być cierpliwy, opanowany, odporny na sytuacje stresowe. Przydadzą się umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne, które są wyjątkowo pożądane w rozmowach z klientami trudnymi, którzy już na wstępie wykazują postawę roszczeniową lub zachowania mocno agresywne. Konsultanci powinni prowadzić rozmowy szybko, sprawnie, nie rozwlekać ich w nieskończoność. Dobra rozmowa z konsultantem to taka, po której klient ma informację, na której mu zależało, jest zadowolony z obsługi i nie musiał czekać na połączenie. Im lepiej i bardziej profesjonalnie prowadzone są rozmowy na infoliniach czy w biurach obsługi klienta, tym lepszy będzie wizerunek firmy i zadowolenie klientów z poziomu obsługi.

Warto inwestować w dobre telefony

Każda firma, której zależy na sprawnym i bezproblemowym kontakcie z klientami, powinna inwestować w sprawdzone, nowoczesne technologie. Choć w wielu firmach nadal można spotkać stare, mało praktyczne telefony stacjonarne, w wielu miejscach już się to zmienia. Pracownicy infolinii i działów obsługi klienta mają do dyspozycji służbowe telefony komórkowe, które są wygodne w obsłudze, posiadają wiele dodatkowych funkcji i zapewniają bezproblemową pracę niekoniecznie przy biurku. Inwestując w dobre telefony, nie można zapominać także o usługach serwisowych i naprawczych. Jeśli firma na co dzień użytkuje dziesiątki czy setki telefonów służbowych, dobrze jest mieć namiary na serwis, który w razie problemów szybko naprawi usterki czy sprawdzi, co w telefonie nie działa. Dobry serwis apple Bydgoszcz bądź serwis w każdej innej miejscowości to firma, która łączy w sobie doświadczenie pracowników, renomę i pozytywne opinie byłych klientów. Warto spędzić nieco czasu na znalezieniu odpowiedniego serwisu. Dzięki temu można zaoszczędzić wiele nerwów w sytuacji, gdy faktycznie w telefonie cos się zepsuje i będzie wymagał natychmiastowej naprawy.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *