Komunikacja zewnętrzna to komunikacja z potencjalnymi klientami i społeczeństwem, prezentacja Twoich produktów, usług, firmy i jej zespołu. Rozpoczynając biznes, już od samego początku, warto pomyśleć o komunikacji, aby nie odkładać jej na później, kiedy dochody się zwiększą.
Program do newsletterów jako narzędzie podczas pandemii
Podczas pandemii komunikacja zewnętrzna przenosi się w dużej mierze do Internetu, gdzie można komunikować się za pośrednictwem sieci społecznościowych, okna czatu na stronie internetowej, newsletterów i na inne podobne sposoby. Ważne jest nie tylko przyciąganie coraz większej liczby potencjalnych klientów, ale także utrzymywanie kontaktu z już istniejącymi klientami. Specjaliści od marketingu twierdzą, że zatrzymanie istniejącego klienta jest pięć razy tańsze niż pozyskanie nowego. Wysyłanie newsletterów – to jeden z najlepszych sposobów na pozostanie w kontakcie z obecnymi lub byłymi klientami.
Program do newsletterów i wysyłanie maili
Program do newsletterów zapewni tani sposób komunikacji zewnętrznej. Startupy powinny mieć narzędzia do gromadzenia klientów i odwiedzających sklep internetowy lub fizyczny. W serwisie internetowym możesz poprosić kupującego o zgodę na otrzymywanie najnowszych ofert lub zainstalować formularz rejestracyjny, który mogą wypełnić nie tylko klienci, ale każdy, kto odwiedza stronę. Dzięki programowi do newsletterów możesz szybko tworzyć wiadomości e-mail i wysyłać je na wiele adresów za niewielką miesięczną opłatą. Taka zewnętrzna komunikacja jest niedroga, ale umożliwia bezpośrednią komunikację z bardzo szerokim gronem odbiorców.
Wysyłanie newsletterów powinno być istotne nie tylko dla Ciebie, ale także dla odbiorców e-maili. Istotne jest unikanie powtarzających się wiadomości e-mail z ofertami zakupu. Twoim najważniejszym zadaniem jest utrzymywanie kontaktu z klientem poprzez wysyłanie mu ciekawych, oryginalnych newsletterów. Wiele firm nie radzi sobie z uzyskaniem zgody osoby odwiedzającej stronę na otrzymywanie newsletterów. Wysyłając newslettery, należy unikać błędu polegającego na zbyt częstym wysyłaniu e-maili, które zamiast przyciągać potencjalnego klienta, prowadzą do odrzucenia. Skutkuje to usunięciem zgody na otrzymanie newsletterów. Dlatego warto jest wcześniej zaplanować odpowiednią strategię mailingową.