Kierownicy spędzają większość czasu na prowadzeniu swoich firm, poszukiwaniu nowych klientów i próbach odniesienia sukcesu na często bardzo trudnym rynku. Choć koszty opieki zdrowotnej stanowią ogromny problem, to oszałamiające, jak niewielu dyrektorów generalnych zajmuje się:
- zapobieganiem chorobom,
- utrzymaniem pracowników w zdrowiu,
- ograniczaniem kosztownej absencji,
- promowaniem ogólnego dobrego samopoczucia w miejscu pracy.
Nie ma magicznego sposobu, który utrzyma pracowników w zdrowiu i nie dopuści do chorób spowodowanych przeziębieniem, straszną grypą lub infekcjami, których się boimy. Ale jest jeden mniej oczywisty sposób, w jaki możesz próbować utrzymać pracowników w zdrowiu i przy biurkach: jakość powietrza w pomieszczeniach.
Powietrze wewnątrz nowego lub istniejącego budynku biurowego może dosłownie wyrządzić szkody Tobie i Twoim pracownikom.
Przeciętny budynek biurowy może być podłożem dla:
- pleśni,
- kurzu,
- zapachów,
- bakterii,
- wirusów
Wszystkie są przenoszone przez powietrze z powodu złej filtracji powietrza i systemów wentylacyjnych. Dlatego tak ważne jest dodanie wysokiej jakości systemów oczyszczania powietrza wewnętrznego. Najlepiej uwzględnić je już przy planowaniu i projektowaniu nowych budynków biurowych, ale aby stworzyć zdrowe miejsce pracy i pomóc w osiągnięciu zrównoważonego stanu biura można też baczniej spojrzeć na korzyści, jakie niesie oczyszczacz powietrza.
Gdy ludzie czują się źle w budynku biurowym i od razu czują się lepiej, gdy wychodzą na zewnątrz – to znak że coś trzeba z tym zrobić. A jeśli dodatkowo ta osoba ma alergię lub astmę, słaba jakość powietrza w pomieszczeniach może sprawić, że poczuje się jeszcze gorzej. W budynku biurowym niezdrowe powietrze może powodować choroby wśród pracowników, co również prowadzi do mniejszej wydajności.
Nowoczesne metody budowy budynków wymagają większej efektywności energetycznej niż kiedykolwiek wcześniej. Podczas gdy bardziej izolowany budynek pozwala na lepszą efektywność ogrzewania i chłodzenia, może pogorszyć jakość powietrza w przestrzeni powodując odczuwanie przez mieszkańców takich objawów, jak ból gardła, swędzenie zaczerwienionych oczu, kichanie, bóle głowy, zmęczenie, itp.
Tak więc nowoczesne oczyszczacze powietrza, nie są już luksusem ale stały się kluczem do stworzenia zdrowego, zielonego środowiska wewnętrznego, które ma sens fizyczny i finansowy.
Koszt zakupu tych urządzeń będzie znacznie mniejszy niż koszt dni chorobowych, brak wydajności i ewentualne procesy sądowe, z którymi firmy mogą się spotkać, gdy pracownicy zachorują podczas pracy w budynku ze złej jakości powietrzem spowodowanym przez pleśń, kurz, zapachy, bakterie oraz wirusy przenoszone drogą powietrzną, które hibernują w biurach i systemach ogrzewania / klimatyzacji.
Większość przedsiębiorstw inwestujących w oczyszczacze powietrza robi to, aby poprawić zdrowie pracowników, ale odkrywa również, że urządzenia te obniżają również koszty eksploatacji budynku poprzez coroczne obniżanie rachunków za energię. Dodając oczyszczacz powietrza do swojego biura, zrobisz zatem wiele dobrego, niskim kosztem.