Zapotrzebowanie na dobrej jakości copywriting nieustannie rośnie. Nic więc dziwnego, że nie brakuje osób, które właśnie w traki sposób chcą zarabiać na życie. Na pisaniu chwytliwych treści reklamowych i innych tekstów do internetu i nie tylko można dobrze zarabiać. pod warunkiem jednak, że mamy ku temu odpowiednie przygotowanie, umiejętności oraz kwalifikacje.
Copywriting z pozoru może wydawać się dosyć prostym zajęciem – wystarczy napisać chwytliwy, ciekawy tekst opisujący jakiś produkt czy usługę, artykuł na bloga czy treści na stronę internetową. W praktyce jednak wymaga to sporych umiejętności – nie chodzi bowiem o pisanie dla samego pisania, a o tworzenie tekstów, które będą sprzedawały, przyciągały klientów, zwiększały ruch na stronie czy w inny sposób działały promocyjnie i reklamowo. Sama umiejętność bezbłędnego pisania to za mało – ważne jest również sprawne żonglowanie słowem, szukanie nowych i nieszablonowych rozwiązań tekstowych, a także umiejętność współpracy – copywriter pracuje na zlecenie konkretnych klientów. Powinien umieć ich słuchać i tworzyć teksty, które będą odpowiadały indywidualnym potrzebom konkretnego zleceniodawcy.
Jak zacząć?
Na pytanie copywriter jak zacząć, nie ma jednej, zawsze działającej odpowiedzi. Wiele zależy od tego, czy nastawiasz się na szybkie zarabianie na pisaniu, czy też jesteś w stanie poświęcić sporo czasu na naukę. Jako copywriterzy często bowiem pracują osoby, które ukończyły studia dziennikarskie, polonistyczne, a także z zakresu marketingu i reklamy. Studia z tych dziedzin świetnie przygotowują do operowania słowem, dostarczają wielu narzędzi, które następnie można wykorzystywać w praktyce. Jeśli jednak zależy Tobie na nieco szybszym zarabianiu na swoich tekstach, warto zacząć od dobrego treningu. Każdy, kto chce zawodowo pisać, przede wszystkim najpierw musi dużo czytać. Dzięki temu wzbogaca swój zasób słownictwa, poznaje różnego rodzaju teksty, a także ma przykład, jak piszą najlepsi. Czytać warto wszystko, nie tylko książki, ale również wszelkiego rodzaju teksty reklamowe, katalogi i foldery. Można się z takich materiałów sporo nauczyć, a traktując jako przykład i inspirację, zacząć tworzyć własne treści. Nie zapominajmy również, że lekkie pióro i łatwość przelewania myśli na papier to coś, z czym trzeba się urodzić – nie każdy ma humanistyczny umysł, a co za tym idzie, nie każdy dobrze sprawdzi się w zawodzie copywritera.
Gdzie szukać zleceń?
Aby zacząć zarabiać jako copywriter, warto zaprzyjaźnić się z różnego rodzaju portalami i stronami ze zleceniami, które łączą osoby szukające zleceń z klientami, którzy mają do napisania różnego rodzaju teksty. Bardzo często na takich portalach klienci z niewielkim budżetem szukają studentów lub osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z copywritingiem. Oczywiście, za sporo niższe stawki niż pracują zawodowcy. Warto jednak takie zlecenia realizować, gdyż można dzięki temu postawić pierwsze kroki w tym zawodzie, nauczyć się relacji z klientami, a także przetestować siebie i swoje możliwości – czy jesteśmy w stanie pracować pod presją czasu, a także jak wygląda kwestia naszych mocy przerobowych. Takie pierwsze zlecenia mogą dostarczyć wielu informacji, które na pewno przydadzą się w profesjonalnej pracy copywritera w przyszłości.