Nagrody mogą oferować uznanie w każdej branży biznesowej, przynoszą wiele korzyści dla marki i reputacji firmy. Mogą również zapewniać ważne kontakty i sieci, które przyczynią się do rozwoju Twojej firmy w późniejszym okresie.
Po ciężkiej pracy, jaką ty i twój zespół włożyliście w budowę dobrze prosperującej i dochodowej firmy, nadszedł czas, aby jej potencjał został uznany, a personel został obsypany dumą, mógł umieścić puchary w dumnym miejscu biura – kiedy to firma otrzyma nagrodę za imponujące wyniki i za to jak bardzo potrafi przyciągać klientów.
Zanim jednak zaczniesz cieszyć się uznaniem, musisz przekonać zespół sędziowski, że zasługujesz na ten puchar. I zanim twoje imię pojawi się na złotej kopercie która wskazuje iż to Ty zasłużyłeś na nagrodę, musisz się postarać.
Oto kilka sposobów na to, aby Twoja firma mogła wziąć udział w nominacjach i wyróżnić się w oczach sędziów!
Rozpocznij od skupienia się na sukcesie firmy w faktach
Rozpocznij pracę od szczegółów, które są najważniejsze. Na kwestiach:
-
obrotów
-
wzrostu sprzedaży
-
zaoszczędzonych kosztach
-
liczbie nowych klientów, których udało ci się zdobyć
Sędziowie w jury są zapracowanymi ludźmi; będą czytać twoje zgłoszenie siedząc w pociągu do domu, pomiędzy spotkaniami lub przy kawie w sobotę i poranku. Szybko staraj się trafić w punkt ich zainteresowań; Mów im od razu, dlaczego zasługujesz na miejsce na krótkiej liście i całą resztę pięknych słów, poza faktami zostaw na później.
Opowiedz im historię swojej firmy
Teraz wzbudziłeś już zainteresowanie jury, czas utrzymać ich w napięciu. Opowiedz im historię o tym, jak udało ci się zacząć biznes, który dzisiaj zachwyca tak imponującym wynikiem. Jakie było Twoje życie wcześniej? Jakie przeszkody pokonałeś? Czy zrobiłeś to dobrze za pierwszym razem, czego nauczyłeś się po drodze? Powiedz im, dlaczego zostałeś przedsiębiorcą i w jaki sposób firma przetrwała przeszkody, pomagając Ci odnieść sukces jako firma.
Zbuduj napięcie i spraw, aby angażowanie sędziego było tak wielkie, że przegapi swoją stację jadąc w pociągu.
Bądź sobą i zapomnij o biznesie
Kiedy ludzie piszą o pracy, czują potrzebę używania różnych fachowych zwrotów, aby brzmieć profesjonalnie. Ale gdy sędziowie je przeczytają, odpuszczą sobie – zwłaszcza, jeśli przeczytali je już w pięciu innych zgłoszeniach przed waszym.
Wyobraź sobie, że twoje zgłoszenie jest transkrypcją rozmowy z sędzią. Jak porozmawiasz z nimi twarzą w twarz? Jest szansa, że nie powiedziałbyś, że twoja firma wykorzystała cross-funkcjonalne synergie lub zarejestrowała wzrost sprzedaży. Powiedziałbyś, że najlepiej wykorzystałeś wszystkie umiejętności swoich zespołów lub zobaczyłeś, jak sprzedaż przechodzi na wyższy poziom. Zwalczanie mowy biznesowej pomoże ci zbudować osobisty związek z sędzią, a to już od krok od zdobycia nagrody. Ludzie łączą się z ludźmi, a nie z korporacyjnymi robotami. Więc przeczytaj swój wpis na głos i zobacz, czy brzmisz jak ty – nie robot. Skoncentruj się na sposobie prezentacji pozycji Twojej firmy i czekaj na nagrodę!