Firma Google oferuje wiele rozwiązań mogących pomóc zarówno dużym, jak i małym formom w pozyskiwaniu klientów i ogólnej reklamie. O ile duże firmy nie mają zazwyczaj problemu z pozyskiwaniem nowych klientów, ponieważ mają już dużą renomę i są rozpoznawalne nie tylko w najbliższej okolicy, ale także na większym terenie, to małe przedsiębiorstwa muszą przebyć długą i wyboistą drogę, aby pozyskać kolejnych klientów.
Najważniejsza jest rozpoznawalność marki, a tę można zdobyć jedynie wtedy, gdy logo firmy, jej opis i produkty często pojawiają się w miejscach, które odwiedzają potencjalni klienci. Obecnie najbardziej wszechstronnym i najdalej docierającym narzędziem marketingowym jest Internet, dlatego to tam należy rozpocząć tworzenie reklamy firmy.
Efektywne pozycjonowanie
Firma Google oferuje między innymi sprzedaż pozycjonowania słów. Takie pozycjonowanie polega na umieszczaniu strony firmy na wysokich pozycjach wyszukiwania w momencie, gdy użytkownik Internetu wpisze w wyszukiwarkę opłacone słowa kluczowe, które zostały wcześniej wybrane przez firmę, jednak taka operacja bez wcześniejszego sprawdzenia, jakie słowa kluczowe najlepiej współgrają z klientami, do których dana firma może i chce trafić na niewiele się zda, szczególnie w przypadku małych firm, których oferta jest zazwyczaj ściśle nakierowana na bardzo sprecyzowaną grupę odbiorców. W efekcie firma poniesie duże koszta, a korzyści płynące z dokonanych czynności i poniesionych wydatków będą nikłe.
Aby zwiększyć efektywność pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google można skorzystać z możliwości wsparcia marketingu firmy. Wsparcie to polega na określeniu grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów, do których chcemy dotrzeć, a następnie scharakteryzowaniu, jakie słowa kluczowe przyciągną właśnie tę grupę ludzi. Dodatkowo Google prowadzi ciągły monitoring ilości wyszukiwań, oraz wejść na stronę w wyniku użycia konkretnych słów. Ponadto Google udostępnia do wglądu cały monitoring wyszukiwań i wejść na stronę, dzięki czemu można osobiście, na bieżąco sprawdzać efektywność dobranych słów i strategii, co pozwala bezpośrednio przeliczyć poniesione koszta na pozyskanych klientów i w razie konieczności zmianę strategii. Poza doborem samych słów Google oferuje także pomoc przy wyborze najważniejszych produktów, czy też usług, które najmocniej przyciągać mogą potencjalnych klientów, oczywiście, jako słowa pozycjonowane mogą być wybrane właśnie nazwy danych produktów, o ile oczywiście odnotowany w ostatnim czasie wysoki popyt.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to kolejna usługa oferowana przez Google. Jest ona szczególnie istotna dla niewielkich firm, ponieważ w ten sposób osoby szukające konkretnych usług w swojej okolicy mogą zobaczyć, że nasza firma istnieje, a co istotniejsze jest w okolicy. Pozycjonowanie lokalne polega na umieszczaniu na mapach Google odnośników go firm, odnośniki umieszczane są idealnie w lokalizacji, gdzie dana firma się znajduje i ukazuje się internautom, którzy w wyszukiwarkę wpiszą frazę, która opisuje zakres usług, którym zajmuje się firma. Koniecznym warunkiem, który należy spełnić, aby pojawić się na mapach Google, jako firma jest stworzenie wizytówki firmy w usłudze Google Moja Firma, która umożliwia wystawianie przez internautów opinii na temat naszego przedsiębiorstwa. Pozytywne opinie to kolejna reklama dla firmy, dlatego warto dbać o to, aby był one jak najlepsze.
Jak to działa?
Dla przykładu, komuś zepsuł się samochód, nie wie za bardzo gdzie pojechać, aby szybko i sprawnie naprawić usterkę, w wyszukiwarce Google wpisuje frazę “warsztat samochodowy” i wyszukuje go w swojej najbliższej okolicy. W ten sposób Google ukazuje mu wszystkie zarejestrowane w systemie zgodnie z ich rozmieszczeniem, przy każdej firmie wyświetla się wizytówka wcześniej utworzona w systemie, oraz opinie osób, które już kiedyś skorzystały z usług warsztatu, na tej podstawie dana osoba wybiera gdzie pojedzie. Pozycjonowanie lokalne to obecnie najszybszy i najpewniejszy sposób na zdobycie klientów z najbliższej okolicy.