Jak powinna wyglądać Twoja pieczątka firmowa?

stamp1-1

Prowadząc własną firmę przedsiębiorca wie, jak ważną kwestię stanowi poprawny kontakt z klientem, który wpływa na jakość funkcjonowania firmy i jej obroty. W dobie Internetu, gdzie można znaleźć dane praktycznie każdego przedsiębiorstwa w branży, która nas aktualnie interesuje, co znacznie ułatwia sam kontakt z firmą. Istnieją jednak takie sytuacje, kiedy wymagane są konkretne dane przedsiębiorstwa, bez których dokumentacja będzie niekompletna. O jakich sytuacjach mowa? Przekonajmy się poniżej.

Pieczątka firmowa- kiedy i jaka?

Każda firma posiada własną pieczątkę, jednak nie ma przepisów dotyczących danych, jakie powinny się znaleźć na typowej pieczątce- wyjątek stanowią jedynie przepisy stanowiące o pieczątkach instytucji państwowych. Chociaż pieczątka nie jest obowiązkowa, to w większość formalności wymaga przypieczętowania sprawy właśnie pieczątką.

Posiadanie i użycie pieczątki będzie konieczne w dokonywaniu formalności w bankach, na przykład przy zakładaniu rachunku bankowego, przy sporządzaniu dokumentów do ZUS, potwierdzeniu okresu ubezpieczenia w książeczkach osób ubezpieczonych, na deklaracjach podatkowych oraz w praktycznie wszystkich dokumentach wychodzących z firmy. Użycie pieczątki wymagane jest również na fakturach, dokumentach czy pismach urzędowych.

Jakie dane powinny znaleźć się na pieczątce?

Pierwszą informacją, najbardziej rzucającą się w oczy na każdej firmowej pieczęci jest nazwa firmy oraz jej oznaczenie, np. Sp. z o.o., a pod nią nazwisko właściciela przedsiębiorstwa. Ważną informacją, która powinna znaleźć się na zakładowej pieczątce są dane kontaktowe firmy- adres siedziby oraz numer telefonu. Na pieczątce firmowej znaleźć można również numer REGON oraz numer NIP konkretnego przedsiębiorstwa.

W przypadku prowadzenia działalności w kilku miejscach należy podać główne miejsce prowadzenia działalności, opcjonalnym rozwiązaniem będzie również podanie adresu filii. Oprócz obowiązkowych danych znajdujących się na każdej profesjonalnej pieczątce można rozważyć również zamieszczenie dodatkowych informacji, obejmujących takie informacje, jak logo firmy, dodatkowe numery telefonów, adres e-mail, stronę internetową czy numer rachunku bankowego. Wszystkie te informacje ułatwią bezpośredni kontakt z przedsiębiorstwem.

Co warto wiedzieć?

Istnieje grupa zawodów, które charakteryzują się pewną specyfiką, również w dziedzinie wyglądu posiadanych pieczątek. Chodzi na przykład o pieczątki lekarskie bądź te znajdujące się na receptach. Z racji profesji, jakiej dotyczą wspomniane rodzaje pieczęci wymagane są szczególne rodzaje informacji, mówiące chociażby o tytule lekarskim czy miejscu świadczenia lekarskiego, w przypadku recept.

Firmy tworzące pieczątki

Na rynku znaleźć można sporo firm zajmujących się wykonywaniem pieczątek, dzięki czemu można wybrać przedsiębiorstwo zajmujące się wykonywaniem trwałych pieczęci, z uwzględnieniem osobistych preferencji właścicieli przedsiębiorstwa dotyczących samego wyglądu firmowej pieczątki.

Artykuł opracowano wspólnie z portalem FotoExpress.pl – Druk cyfrowy Szczecin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *