Eurotunel powiększył flotę! Jakie zmiany są jeszcze w planach?

PrzechwytywanieAby osiągnąć cel, jakim jest transport dwóch milionów ciężarówek rocznie w 2020 r., Eurotunel zamówił trzy nowe wahadłowce za 40 mln euro, aby dodać je do 15 w istniejącej flocie.

Te powiększenia floty umożliwią Eurotunelowi zwiększenie przepustowości o 20% i obsługę do ośmiu odlotów na godzinę w szczycie, w porównaniu z sześcioma obecnie. Ta natychmiastowość wyjazdu połączona z ustaloną prędkością przeprawy jest głównym czynnikiem różnicującym, który zwiększy atrakcyjność i konkurencyjność usługi Eurotunel i sprawi, że bilety Eurotunel będą jeszcze chętniej kupowane.

Co generuje te zmiany i inwestycje, jakie mają miejsce w EuroTunelu?

Ponieważ brytyjska gospodarka nadal się rozwija, a ruch drogowy przez kanał La Manche koncentruje się na najkrótszych trasach w wyniku ograniczeń środowiskowych, rynek cieśniny Dover ma się rozwijać w nadchodzących latach.

W następstwie europejskiego procesu przetargowego zamówienie na transport wahadłowy zostało złożone w WBN Waggonbrau Niesky GmbH. Każdy wahadłowiec mierzy 800 m długości, i może się pochwalić elementami takimi jak:

• nowoczesnymi 32 wagonami przewozowymi,
• trzema przyczepami samozbierającymi.
• wagonem do przewozu kierowców ciężarówek.

Warto również dodać, że właśnie te nowe wahadłowce zostały pieczołowicie zbudowane przy użyciu najnowszej technologii, aby zapewnić jak najlepsze połączenie efektywności energetycznej i wytrzymałości z niezawodnością. Tym samym istotne jest to, że będą w pełni interoperacyjne z istniejącymi wahadłowcami. Dostawa była przewidziana na koniec 2016 i początek 2017 roku i w tym okresie w istocie miała miejsce.

Nowości w EuroTunelu – skąd oni wzięli na to pieniądze?

Zamówienie na trzy nowe wahadłowce było mocno wspierane przez program inwestycji o wartości 30 milionów euro w rozbudowę terminali w Folkestone i Coquelles, który zapewni płynność ruchu na terenie Eurotunelu.

Michel Boudoussier, dyrektor operacyjny – koncesja Groupe Eurotunnel, stwierdził, że jako światowy lider w branży autostrad rolkowych, Eurotunel mógł czerpać z 20-letniego doświadczenia w projektowaniu wahadłowców trzeciej generacji. Konsultacje, które zostały w tym celu właśnie przeprowadzone potwierdziły, że znajdują się oni w czołówce rozwoju kolei.

To jednak nie koniec nowości! Tymczasem Eurotunel szuka kupca na usługę cross channel MyFerryLink po tym, jak przegrał odwołanie od zakazu obsługi trasy. Brytyjskie organy ds. Konkurencji orzekły, że udział Eurotunnel w rynku jest zbyt duży.

Eurotunel i przyszłość – czego można się spodziewać?

Ciężko jednoznacznie określić, jakiego rodzaju nowości, innowacje rozwiązania będą wprowadzane przez władze EuroTunelu w najbliższych latach, ale pewne jest, że to nowoczesne połączenie ma się naprawdę dobrze i jego możliwości z całą pewnością będą się prężnie rozwijać w najbliższych latach. Warto je śledzić i choć raz udać się przejażdżką tym dziełem nowoczesnej technologii, bo to po prostu jest tego warte i sporo ułatwia.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *